OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemvård, funktionsstöd, samt på vårt biståndskontor.
Nu söker vi en enhetsadministratör till Resurscentrum. Resurscentrum tillhör Biståndskontoret och innehåller två enheter med korttidsvård samt ett antal förebyggande verksamheter som demensteam, anhörigstöd, dagverksamheter med mera. Totalt arbetar ca 100 medarbetare på Resurscentrum. Som administratör hos oss arbetar du tillsammans med ytterligare en administratör, en receptionist, chef för resurscentrum samt två enhetschefer.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör är huvuduppgiften att ansvara för beställningar och fakturaflöden inom verksamheten i ekonomisystemet Agresso. Administration kopplat till kundernas vistelse på korttidsvården ingår i arbetet som att fördela uppdrag, registrera närvaro och göra avslut i verksamhetssystemet Treserva. Verksamhetens två administratörer ska kunna backa upp för varandra så arbete med anställningsavtal, SITHS-kort och personalsystemet Heroma kan ingå. Som enhetsadministratör har du mycket kontakt med både interna och externa kunder samt personal i huset.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha lägst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi eller administration. Tidigare erfarenhet av arbete med ekonomiadministration är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i systemen Agresso, Treserva och Heroma. God datorvana är en självklarhet. B-körkort är ett krav.
För att klara uppdraget ska du vara serviceinriktad och ha god kommunikativ förmåga. Du är initiativtagande och har ett självständigt arbetssätt. Du är bra på ordning och reda. Då arbetet sker i nära samarbete med kollegor och du har daglig kontakt med många olika medarbetare, är samarbetsförmåga en viktigt egenskap. Uppdraget är brett och kräver att du har förmåga att se och förstå helheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91