Enhetsadministratör till särskilt boende - Vevrehemmet

Enhetsadministratör till särskilt boende - Vevrehemmet

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Arbetsuppgifter
Administrativa arbetsuppgifter i nära samarbete med enhetschefen.

Huvudsakligen kommer du att arbeta med personal- och ekonomiuppgifter vad gäller bemanning, schemaläggning, frånvaroregistrering, semesterplanering, statistik, fakturor- och lönehantering samt arbetsuppgifter angående anställningsavtal, tjänstgöringsintyg, protokollskrivning samt olika registrerings-och kontrolluppgifter.

Tjänsten är ett långtidsvikariat, heltid mån-fre.



Kvalifikationer
Vi söker en enhetsadministratör med relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare, personalvetare eller annan relevant erfarenhet som kan likställas med kompetenskraven för tjänsten.

Arbetet kräver goda kunskaper i Officepaketet och att du enkelt kan sätta dig in i förvaltningens IT-baserade system. Du har goda kunskaper i svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt lyssna, lära och leda. Då arbetet är självständigt är det viktigt att du är ansvarsfull, engagerad, flexibel och serviceinriktad samt har en god förmåga att prioritera. Erfarenhet krävs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024