OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.
Nu söker vi en enhetsadministratör till sjuksköterskeenheten. Vår enhet består av ca 35 sjuksköterskor, enhetsadministratör och enhetschef. Här finns både stort engagemang och hjärtliga toner. Vi bedriver Hälso- och sjukvård till patienter inom särskilt boende, växelvårdsplatser, LSS och socialpsykiatrin, samt patienter inom hemsjukvården.
Är du en driven administratör som trivs med utmaningen i få viktiga funktioner att fungera? Som kanske har egen erfarenhet från vården? Som trivs med högt arbetstempo men att genom ditt arbete bidra till att dina kollegor på bästa sätt kan göra sitt jobb. Då är det kanske dig vi nu söker!
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsadministratör arbetar du nära enhetschefen och ni har en tät dialog för verksamhetens bästa. Din främsta arbetsuppgift är att fungera som administrativt stöd till enhetschefen. Inom sjuksköterskeenheten sker många tvära kast och med kort framförhållning.
Du kommer planera scheman, ta emot korttidsfrånvaro, boka timvikarier. Arbetet sker självständigt och med eget ansvar. Vara arbetsgivarens representant och behjälplig med medarbetares frågor. I övrigt ingår administrativa uppgifter såsom upprätta enklare dokument, posthantering, ta fram statistikrapporter och sköta nyckelhantering. Du är även delaktig i planering inför utbildningar och planeringsdagar.
Veckoarbetstid 40 tim /vecka, mån-fre.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är både självgående, driven och snabbt kan ställa om, när det krävs. Du trivs av utmaningen i att lösa uppkomna situationer och att kunna optimera verksamheten genom bra planering. Arbetet kan ibland ha ett högt tempo så det är viktigt att du är strukturerad och kan hålla fokus på ditt arbete även om du blir avbruten.
Administrativ utbildning och erfarenhet från ett arbete med administrativa uppgifter är meriterande. Vana av schemaläggning och personalplanering inom vård och omsorg är också meriterande.
Du har lätt för att samarbeta med andra och löser uppkomna situationer på ett konstruktivt sätt. Du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i ditt dagliga arbete. När det krävs har du ett naturligt sätt att stå bakom fattade beslut och kunna förmedla det till andra.
Du har goda kunskaper och stor vana att använda datorn som arbetsredskap. Kunskap i Timecare och Timepool är meriterande. Arbetet kräver god kunskap i svenska, både i tal och skrift.
ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Hos oss har du friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym alla dagar i veckan samt fria bad i kommunens badhus.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anneli Andersson
0226-645620