Enhetsansvarig receptionist

Arbetsbeskrivning

Om Aleris KSK

Aleris KSK (Klinisk fysiologi, Sömnapné och Kardiologi) stödjer primärvården och avlastar sjukhusen genom att utreda, diagnosticera och behandla patienter med hjärt-kärlsjukdom och sömnapné på ett kostnadseffektivt och högkvalitativt sätt.

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt.

Om Aleris Klinisk Fysiologi
Aleris Klinisk Fysiologi utför hjärt-, kärl- och lungundersökningar på remiss från husläkare. Exempel på undersökningar är arbetsprov, långtidsregistrering av blodtryck och ekg, ultraljud av hjärta/kärl samt spirometri. Verksamheten finns på tre enheter i Stockholm. På enheterna jobbar läkare (kliniska fysiologer), biomedicinska analytiker och receptionist tillsammans med att ta emot patienter, utföra undersökningar och ge svar till remitterande läkare.

Om arbetet och vad vi erbjuder dig
Hos oss erbjuds du ett varierande och socialt arbete. Här finns möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor i en arbetsmiljö präglad av våra värderingar: ansvarsfullt, enkelt och innovativt.

Som receptionist på en av våra enheter är du spindeln i nätet gentemot kollegorna och ansiktet utåt gentemot patienterna. Du ansvarar för receptionen och tar hand om din enhet med allt vad det innebär, från att ta emot patienter och hjälpa kollegorna med administrativa uppgifter till att fylla lediga tider, boka om patienter samt hantera patientförfrågningar via telefon och andra kanaler m m.

Om dig vi söker
Som person
Att du gillar att ge service och tycker om att arbeta med människor ser vi som en självklarhet och vi önskar att du har en välutvecklad förmåga att ge både patienter och kollegor bästa tänkbara service och bemötande. Det är viktigt att du är flexibel, effektiv och har förmågan att snabbt förstå vad som behövs.

Vi tror att du är trygg i dig själv och har en positiv attityd som gör att du ser lösningar där andra ser problem och möter nya utmaningar med ett leende på läpparna. Du är självgående, tar initiativ och utför dina arbetsuppgifter med ansvar och kvalitet.

Vi ser gärna att du är nyfiken på digitalisering och tekniska lösningar samt att du är intresserad av att lära dig nya saker då självincheckningsterminaler ska införas på alla enheter samt att vi kommer sätta i gång med patientkontakt via chatt.

Bakgrund
Du har tidigare erfarenhet av kundservice/mottagningsarbete, och vi ser gärna att du har arbetat inom vården tidigare. Har du arbetat i journalsystemet Webdoc så är det ett plus men det är inte ett krav. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift och har god datorvana. Då du hanterar patientjournaler och känsliga personuppgifter arbetar du under strikt sekretess och tystnadsplikt.

Ansökan och kontakt
Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att få veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att fylla i ansökningsformuläret nedan och klicka på Ansök. Sista ansökningsdag är 2022-01-03. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Monika Lindkvist, sektionschef administration på monika.lindkvist@aleris.se eller 0703-28 00 57.

Hoppas att vi hörs!

–--------------------------------------------------------

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aleris KSK
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 3 januari 2022

Liknande jobb


4 oktober 2024

4 oktober 2024