OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vår kund inom vårdsektorn behöver en kollega till receptionen, är du rätt person? Som receptionist är du företagets ansikte utåt och vi söker dig som har servicevana och trivs i en social roll. Ansök direkt om du tror det är dig vi söker!
Vår kund inom vården utför hjärt-, kärl- och lungundersökningar på remiss från husläkare. Exempel på undersökningar är arbetsprov, långtidsregistrering av blodtryck och ekg, ultraljud av hjärta/kärl samt spirometri. Verksamheten finns på tre enheter i Stockholm. På enheterna jobbar läkare (kliniska fysiologer), biomedicinska analytiker och receptionist tillsammans med att ta emot patienter, utföra undersökningar och ge svar till remitterande läkare
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Denna roll är ett omväxlande arbete där du får möjlighet att ta mycket eget ansvar för din enhet och tillsammans med dina kollegor utveckla arbetet.
Tjänsten innefattar sedvanliga receptionistarbetsuppgifter på en mottagning, såsom:
• Ta emot och registrera patienter
• Boka sjukresor
• Hantera om- och avbokningar på mottagningen eller via telefon och chatt
• Posthantering
• Administrera och säkerställa självincheckningsterminalen inför dagen
• Se till att väntrummet är snyggt och inbjudande
• Göra kassarapport vid dagens slut
• Vara spindeln i nätet på enheten och hjälpa till med diverse administrativa uppgifter efter behov
Vem är du?
Som receptionist på en av vårdenheterna är du spindeln i nätet gentemot kollegor och ansiktet utåt gentemot patienterna. Du gillar att ge service och trivs i en social roll. Utöver det är du självgående, utför dina arbetsuppgifter med ansvar och kvalitet och förmedlar en trygg och välkomnande stämning. Du tar hand om din enhet med allt vad det innebär, från att hjälpa kollegorna med administrativa uppgifter till att fylla lediga tider, boka om patienter samt hantera patientförfrågningar via telefon och andra kanaler.
Det är viktigt att du är flexibel, effektiv och har förmågan att snabbt förstå vad som behövs. Vi tror att du är trygg i dig själv och har en positiv attityd som gör att du ser lösningar där andra ser problem och möter nya utmaningar med ett leende på läpparna.
Vidare behärskar du svenska och engelska flytande i tal och skrift och har god datorvana. Är du van att arbeta i journalsystemet Webdoc och har tidigare receptionserfarenhet är det ett plus men det är ej ett krav. Men vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare serviceyrke. Då du hanterar patientjournaler och känsliga personuppgifter arbetar du under strikt sekretess och tystnadsplikt.
Vi ser gärna att du är nyfiken på digitalisering och tekniska lösningar och intresserad av att lära dig nya saker då självincheckningsterminaler ska införas på alla enheter samt att man kommer att sätta i gång med patientkontakt via chatt.
Övrig information:
Du kommer erbjudas trevliga kollegor, en stimulerande arbetsmiljö och frukost varje dag.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia för uppdraget hos vår kund. Omfattningen är heltid med arbetstiderna 07:45-16:15. Initialt sträcker sig uppdraget under 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Start enligt överenskommelse.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid tillsättande av tjänsten. Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar tas endast emot vi annonsen på Poolias hemsida och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson