Enhetsassistent

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen söker

Enhetsassistent
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Anställningsvillkor
Tillsvidare anställning 100 % med tillträde snarast. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placering
För närvarande placerad på Hemvården/Hemsjukvården som ingår i verksamheten äldreomsorgen inom vård- och omsorgsförvaltningen. Närmaste chef är äldreomsorgschefen. Du kommer ingå i ett team på 10 personer bestående av enhetsassistenter, avgiftshandläggare och verksamhetssamordnare.

Arbetsuppgifter
Som enhetsassistent ansvarar du för fakturahantering, personalredogörarskap, administrativt stöd till enhetchef och interna och externa kontakter.

Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har 3-årig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och att du har B-körkort. Arbetet kräver även god datavana samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska.

Meriterande kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi- och/eller personaladministration samt några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav. Därutöver ser vi det som meriterande om du har kunskaper inom systemen, Å-data, Procapita och/eller Medvind.

Information lämnas av
Avdelningschef, Marco Niemelä, telefon 0532-170 36
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 10 april 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ?Jobba hos oss? på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom ?Ansök via extern webbplats? på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun Åmål
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 27 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024