Enhetsassistent – för dig som tycker service och administration är kul!

Enhetsassistent – för dig som tycker service och administration är kul!

Arbetsbeskrivning

Miljöprövningsenheten, Klimat- och näringslivsdepartementet

Är du serviceinriktad och tycker att administration och struktur är roligt? Har du erfarenhet av serviceinriktade och administrativa arbetsuppgifter, och vet att du har koll på läget även när tempot är högt? Till rätt person erbjuder vi en utvecklande tjänst med meningsfulla arbetsuppgifter i en enhet som kännetecknas av en god laganda!

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation. I departementet ingår Miljöprövningsenheten som ansvarar för frågor om miljöprövning i en vid bemärkelse. Enhetens ansvarsområde omfattar nationella frågor, EU-frågor och internationella frågor. Tyngdpunkten ligger på lagstiftning men ansvaret innebär även finansiell och annan myndighetsstyrning. Enheten ansvarar för styrningen av myndigheten Naturvårdsverket.

Som enhetsassistent på Miljöprövningsenheten kommer du att ha en viktig roll som administrativt stöd till chefer och medarbetare i hantering av ärenden och i våra interna processer. Det handlar t.ex. om att lägga upp, underhålla och avsluta ärenden, att ansvara för funktionsbrevlådor och interna system, att samordna enhetens stående tider med den politiska ledningen, att hantera kalendrar, boka lokaler och vara mötesstöd samt vara ingång i frågor från allmänheten och vid utlämnande av handlingar.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Din bakgrund

Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och aktuell erfarenhet av liknande serviceinriktade och administrativa arbetsuppgifter – gärna från Regeringskansliet eller annan myndighet. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten.

Du ska ha erfarenhet från arbete i dokumentmallar, digital dokumenthantering, ärendehanteringssystem och god allmän IT-kunskap (Officepaketet). Erfarenhet från arbete i SharePoint, Palasso, Proceedo är meriterande.

Det är nödvändigt att du har en välutvecklad skriftlig och muntlig förmåga på både svenska och engelska.

Dina egenskaper

Vi söker dig som tycker det är roligt att vara noggrann och strukturerad, även under högt arbetstempo. Med ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt bidrar du till en trevlig arbetsmiljö. Din flexibilitet gör att du kan anpassa dig till olika situationer och din starka samarbetsförmåga gör dig till en uppskattad kollega.

Du är initiativkraftig, ser vad som behöver göras och tar tag i det. Dessutom är du lösnings- och utvecklingsorienterad, vilket gör att du alltid strävar efter förbättringar. Integritet och gott omdöme är också viktiga egenskaper som du besitter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrigt

Tjänsten avser tillsvidareanställning på heltid som påbörjas med 6 månader provanställning, med tillträde snarast enligt överenskommelse.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Magnus Moreau på 08-405 41 27. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Ana Acosta på 08-405 39 42. Fackliga kontaktpersoner är Sara Kymenvaara för Saco och Anne-Charlotte Gramén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringverktyg senast den 1 juni 2024.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering.
Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 1 juni 2024

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024