Enhetsassistent till statlig myndighet

Enhetsassistent till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en servicesinnad och noggrann person som vill arbeta i en bred roll som enhetsassistent. Trivs du med varierade arbetsuppgifter, många kontaktytor och samarbete kan det här vara en roll för dig. Rollen passar dig som tidigare har arbetat som assistent tidigare eller kanske i en bredare administrativ roll. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Du kommer att tillhöra en av myndighetens avdelningar där du arbetar som enhetsassistent.I dina arbetsuppgifter ingår att vara stöd till enhetschef och handläggare. Det innebär bl.a. ärendehantering, ta fram underlag, beslutshantering och allmänna administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att ha administrativt ansvar vid interna och externa konferenser och seminarier, samordna introduktion och andra praktiska frågor när det kommer nya medarbetare till enheten samt hantera sjukanmälningar av enhetens medarbetare i lönesystemet Palasso.

Dokumenthanteringssystem, IT-stöd, inköp och beställningar, hantering av fakturor i Proceedo är också uppgifter som kommer att landa hos dig, liksom att vid behov ta fram och utveckla administrativa rutiner för enheten.

Vem är du?

• Gymnasieutbildning.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter.
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Goda kunskaper i MS Office, i synnerhet Word och Outlook.

Det är meriterande om du även har:
• Erfarenhet från arbete inom statlig myndighet.
• Erfarenhet från arbete i SharePoint, Palasso, Proceedo.
• Vidare utbildning inom administration.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Poolia men arbetar hos vår kund som konsult. Tjänsten är på heltid och inledningsvis för en kortare period med start omgående, det kan finnas möjlighet till förlängning för rätt person. Du kommer att vara placerad på myndighetens kontor i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande, ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2020
  • Ansök senast: 24 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024