OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
Professionalism, arbetsglädje och respekt – Båstads kommun är en kreativ plats för alla som vill utveckla, förändra och förbättra. Tillsammans känner vi stolthet över det vi gör och är öppna för omvärlden.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetsassistent arbetar du bland annat med att säkra upp bemanningen på området, granska och attestera fakturor, samt ansvara för inköp. Att ha erfarenhet av olika ekonomiska och administrativa system är en förutsättning i det dagliga arbetet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av delar i vårt lönesystem Personec, schemasystemet Time Care/Multi Access och fakturahantering i Proceedo.
Sedan 2020 har vi inom Vård- och omsorg arbetat med att införa Heltidsresan och fortsätter med att arbeta för hållbar bemanning och arbetstidsförläggning.
Du samarbetar och stöttar dina assistentkollegor och det finns ett framtaget tvillingskap med annan enhetsassistent. I ansvaret ingår att förbereda, planera och säkra upp bemanning på området även under helger men du har inte helgjour. Du arbetar också tillsammans med enhetschef med att bidra till utveckling i teamet och i verksamheten.
KVALIFIKATIONER
Du har en ekonomiutbildning gärna Högskolepoäng, minst gymnasienivå, alternativt utbildad löneadministratör eller ekonomiassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Som person gillar du att vara spindeln i nätet, är kommunikativ och bra på att utföra många olika arbetsuppgifter. Du har lätt att lära dig olika administrativa system samt ge stöd till andra. Du är lösningsorienterad, flexibel och har god förmåga att planera, organisera och prioritera i ditt arbete. Du är självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du med glädje hjälper din omgivning.
Du har god IT-vana och har lätt för att tillägna dig olika system. Du behöver kunna hantera det svenska språket väl både i tal och i skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete.
ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.
Kommunala avtal gäller. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.
Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.