OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen söker Enhetschef Ref.nr 8/2007/AF för bemanningsenheten.År 2000 inrättades en organisation för rekrytering och vikarietillsättning.Syftet med verksamheten är att organisera och samordna all vikarieförsörjning inom äldre- och handikappomsorgen.Enheten leds av en enhetschef och består av 22 tillsvidareanställda korttidsvikarier (resursgrupp), vikariepool, timvikarier samt två vikarieförmedlare. Anställningen är tillsvidare med heltidstjänstgöring.Arbetsuppgifter: Enhetschefen för bemanningsenheten har personal, ekonomi, kvalitets- och verksamhetsansvar.Leder och fördelar arbetet inom sitt ansvarsområde.Ansvarar för att arbetet utförs utifrån fastställda mål, riktlinjer och tilldelad budgetram Det är önskvärt att du har: - lämplig högskoleutbildning eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig - god organisationsförmåga och gärna erfarenhet av att leda en decentraliserad verksamhet - god ledningsförmåga med tonvikt på lyhördhet kombinerat med beslutsförmåga - förmåga att leda i förändring samt att utveckla och skapa arbetsglädje och engagemang tillsammans med oss inom äldre- och handikappomsorgen - körkort.Eftersom Kramfors kommun bedriver ett aktivt och målmedvetet arbete för att skapa Hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplatser som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, ser vi det som önskvärt att Du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, d v s besitter livsstilskompetens.Upplysningar: Inger Edvinsson, förvaltningschef tel.