OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lysekil har ett naturskönt läge vid Gullmarsfjorden på västkusten.
Kommunen, med ca 15 000 invånare, har ett väl
utvecklat näringsliv, god kommunal service samt fantastiska
rekreationsmöjligheter.
Vi kan erbjuda stimulerande arbetsuppgifter i en spännande
miljö som präglas av framtidstro.
Lysekils kommun är inne i en spännande och expansiv period och kommer att bilda en gemensam enhet för service. Enheten ska ansvara för service såväl externt som internt. Enhetens mål är att ge medborgarna en ökad service samt
avlasta den interna organisationen frågor och information som inte är av myndighetsutövande karaktär. Genomförandet av en serviceenhet kommer att ske
stegvis med start 1/1 2009.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef verkställer du kommunstyrelsens beslut och uppdrag som avser Serviceenheten. I din roll är du underställd chefen för IT och Intendentur och ingår i enhetens ledningsgrupp. I Serviceenheten ingår växel, registratur, arkiv, internpost, löneadministration, ekonomiadministration, samt administration för småbåt och gästhamn. Enhetscfen kommer att arbeta med att samordna och utveckla serviceenhetens ansvarsområden.
Kompetensprofil
Ledarerfarenhet i chefsbefattning
Akademisk examen inom relevant ämnesområde
Erfarenhet från serviceenhetens olika verksamhetsområden är önskvärd
Goda IT kunskaper
God språklig analytisk förmåga
Mycket god svenska i tal och skrift
Personprofil
Brinner för god service
Kreativ och vågar tänka i nya banor
Stor initiativ och drivkraft
Målfokuserad, strukturerad och effektiv
Positiv och inspirerande
En lagspelare med god samarbetsförmåga
Ett intresse för att inhämta ny kunskap i takt med den tekniska
utvecklingen
Social kompetens
Lysekils kommun tillvaratar de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför verksamheten.