OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DV Hemtjänst i Umeå AB startade 2011 inom lokalvård. 2013 utökade vi med att även utföra personlig omvårdnad inom hemtjänst. Vi är ett mindre företag som tar hänsyn till en välmående personal.
Vi söker dig som har kompetens och erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Högskoleexamen med beteendevetenskaplig inriktning, exempelvis från socionomprogrammet eller programmet för personal- och arbetslivsfrågor, alternativt sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Den här tjänsten innebär att du arbetar 50% som enhetschef. Den andra delen av tjänsten arbetar du 50% som hemtjänstpersonal hemma hos våra kunder. Därför behöver du även ha erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller vård och omsorg.
Som enhetschef kommer du ansvara för att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheterna vad gäller kvalitet, medarbetare och arbetsmiljö. I ditt ansvarsområde som enhetschef ingår i huvudsak följande uppgifter:
Utveckling av verksamheten inkl marknadsföring. Systematisk förbättring -och kvalitetsarbete. Hantering av avvikelser och social dokumentation. Personalansvar och schemaläggning. Samt återkommande samarbete med kommunen som är vår uppdragsgivare.
Vi söker dig som med drivkraft och engagemang vill vara med i det fortsatta utvecklingsarbetet hos oss. Du har praktisk erfarenhet av ledarskap och du leder, motiverar och förser dina medarbetare med de förutsättningar som krävs för att ni ska nå gemensamma mål. Vidare är du strukturerad och lösningsfokuserad. God kännedom om de lagar som styr kommunal vård- och omsorgsverksamhet behöver du även ha samt god datorvana. Vi på DV Hemtjänst ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Känner du igen dig i beskrivningen, kontakta oss. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kontakta och intervjua sökande redan innan annonsens sista ansökningsdag.
Vi tillämpar provanställning