OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
Socialförvaltningen genomför en omorganisation inför 2021 och tre verksamhetsområden blir två. Hemtjänst 3 med biståndshandläggare och kvällspatrullen är då tänkt att ingå i verksamhetsområdet Vård och omsorg.
Hemtjänsten befinner sig i en spännande tid med utveckling och förändringsarbete på flera organisatoriska nivåer. Du kommer att ingå i ett team om tre enhetschefer men ansvarar för biståndshandläggare, kvällspatrullen och boendesamordnare. Det blir en helt ny enhet i en ny organisation som du får det spännande uppdraget att sjösätta!
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef är du ansvarig för att utifrån verksamhetsplanen och den nya organisationen driva utveckling, prioritera och tydliggöra enhetens eget uppdrag och egna mål. Du har ansvar för enhetens budget och driver arbetsmiljöarbetet. Arbete ska präglas av delaktighet och ske i dialog med medarbetarna. En viktig del i arbetet som enhetschef är att motivera och inspirera medarbetarna till kompetens- och personlig utveckling.
Uppdraget innebär många kontaktytor och du vet hur du ska främja ett bra samarbete. Inom förvaltningen arbetar vi i tvärprofessionella team för att tillsammans skapa bästa möjliga omsorg för våra medborgare.
KVALIFIKATIONER
Du är utbildad socionom, har erfarenhet av biståndshandläggning och att arbetsleda. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i tvärprofessionella team.
Vi dokumenterar i Life Care, och arbetar även med Personec och Qlikview.
Du är van vid att fatta beslut samt förstår vikten av att tydliggöra mål och följa upp resultat. Du ska vara drivande i utvecklingsfrågor inom verksamhetsområdet, omsätta teorier och metoder i det dagliga arbetet och ha förmåga till självreflektion i förhållande till chefsuppdraget.
Du har ett nära ledarskap som skapar bästa möjliga förutsättningar för dina medarbetare där du är:
- En god relationsskapare
- Motiverande och inspirerande
- Ärlig och äkta
- Modig
- Utvecklingsinriktad utifrån ett helhetsperspektiv
Du bidrar till kollegors utveckling och ser andras perspektiv för att gemensamt bygga Burlövs kommun!
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning om att erforderliga beslut fattas.
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag. Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
enhetschef LSS Ann-Caroline Håkansson
040-439357
Facklig företrädare Anders Sahlström
040-439579
enhetschef Ove Ekström
enhetschef HSL Jill Borglin
040-439205
Leg.arbetsterapeut Katja Augustsson
040-439343
Leg.sjukgymnast Karina Sargéus
040-439383
Leg.sjuksköterska Delia Alvarez Garcia
Enhetschef LSS Ann-Caroline Håkansson
040-6256357
Verksamhetschef Hälsa & Omsorg Mona Hirche
040-6256165
enhetschef socialpsykiatrin Susanne Lundmark
040-6256169