OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Äldreomsorg, särskilt boende och hemtjänst
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett stimulerande jobb där du är med och bidrar till att våra brukare får en meningsfull och aktiv vardag. Du får möjlighet att fortsätta utveckla vår verksamhet och driva förändringsarbete. Du kommer samtidig att få möjlighet att arbeta nära verksamheten för att få förståelse för våra brukares vardag och jobba nära dina medarbetare.
Alla våra verksamheter ska genomsyras av ett gott bemötande och vi arbetar med ett salutogent förhållningssätt där vi med ett flexibelt arbetssätt ska tillgodose varje brukares enskilda behov. Din roll som enhetschef innebär att leda kvalitetsarbete och förändringsarbete på din enhet för att möta verksamhetens förändrade behov. Rollen innebär att aktivt arbeta för att kombinera våra resurser med en god kvalitet.
Tjänsten innebär personalansvar och stor del av ditt arbete innebär att arbeta med grupprocesser och utveckling av personalgrupper. Vi strävar efter att uppmuntra nya idéer hos våra medarbetare och lyfta fram goda exempel i verksamheten.
Kompetensförsörjning är en av de utmaningar vi står inför. Ett av våra mål är att öka attraktiviteten för våra yrkesgrupper för att säkra kompetensförsörjningen. I din roll kommer du att vara en del av det arbetet. Du kommer att jobba med rekrytering men också med arbetsmiljöfrågor för att skapa en hälsofrämjande arbetsplats där våra medarbetare trivs och mår bra.
Som chef i Västerviks kommun ingår du i ett chefsutvecklingsprogram där möjlighet ges till erfarenhetsutbyte med andra chefer i kommunen. Äldreomsorgen, hälso- och sjukvårdsverksamheten och omsorgen om funktionsnedsatta har också egna mötesformer för utvecklingsfrågor. Du har stöd av områdesassistent, HR och controller i ditt arbete.
Din kompetens
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap, organisation och ledarskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning.
Du är mål- och resultatorienterad och har förmåga att se helheten i verksamheten. Du har också förmåga att motivera, engagera och skapa delaktighet i grupper för att nå våra gemensamma mål.
Tjänsten kräver att du tar ansvar för din uppgift och kan driva ditt arbete framåt. Det är också viktigt att du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, säkerställa att information når fram och är mån om uppföljning.
Som person är du trygg i dig själv och har en mycket god samarbetsförmåga. I pressade situationer är du lugn och stabil och fokuserar på det som är relevant i situationen. Du är lyhörd, kommunikativ och smidig i dina relationer med andra människor.
Du har intresse för ekonomi och ser budgetfrågor som en viktig del av verksamheten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är van att arbeta med och lära dig nya datasystem. Det är viktigt att du har intresse för människor och mänskliga möten och har en vilja att sätta dig in i våra brukares behov. Du behöver ha en vilja att jobba i team och aktivt delta i de grupper där du ingår, till exempel i våra ledningsgrupper, arbetsmiljökommittéer och samverkansgrupper.
Välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.