OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt.
Funktionshinderomsorgen i Mullsjö står inför förändring. Nu finns möjligheten till ett utvecklade chefsuppdrag. Är du vår nya chef som vill vara en nyckelperson i utvecklingen av Mullsjö kommuns verksamhet och driva funktionshinderomsorgen mot nya möjligheter?
Vi söker en enhetschef till funktionshinderomsorgen i Mullsjö kommun. Tjänsten är en visstidsanställning under två och ett halvt år med goda möjligheter till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll som enhetschef ingår bland annat ansvar för:
• Medarbetar-och lönesamtal samt utveckla medarbetarnas kompetens
• Initiera och driva förbättringsarbete för de enheter där du har ansvar
• Arbetsmiljö
• Budget
• Framgångsrik samverkan med övriga verksamheter, både internt och externt
Du är direkt underställd verksamhetschef för vård och omsorg och ingår i ledningsgruppen tillsammans med övriga chefskollegor, HR-generalist samt ekonom där fokus är verksamhetsövergripande frågor för hela vård och omsorg i Mullsjö kommun.
Som enhetschef inom funktionshinderomsorgen har du personalansvar för c:a 25 medarbetare. Verksamheten består av personliga assistansärenden, daglig verksamhet och korttidsvistelse för barn.
KVALIFIKATIONER
Du har lämplig akademiskutbildning och dokumenterad erfarenhet av arbete inom LSS och SOL verksamhet. Du har också erfarenhet av att jobba med utveckling och förbättring inom vård/omsorg.
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap med personalansvar är det meriterande. Likaså är kunskap i IT-stödet Combine meriterande.
Du är en trygg, lyhörd och inspirerande ledare som har förmåga att anpassa ditt ledarskap efter situation och sammanhang. I din roll visar du drivkraft och engagemang för utveckling, har ett helhetsperspektiv samt verkar för en god arbetsmiljö där medarbetarna trivs och att deras kompetens tas tillvara. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och samarbetar bra med andra och löser konflikter på ett positivt sätt. Självklart har du även datorvana och behärskar Office programmen.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. Enhetschef Ingela Svensson
0392-141 66
Enhetschef inom Fastighetsenheten Peter Bååth
0392-14069
Enhetschef, Hemvården Lisbeth Edberg
0392-141 59
Gruppledare, hemvården Carina Börjesson
0392-141 60
Bitr.Rektor Thomas Ekberg
0392-14502
Barn och utbildningschef Magnus Wetterqvist
0392-14005
Biträdande enhetschef Giovanni Rojas
0392-146 25
Rektor/förskolechef Christina Lindblad
0392-14401
Planarkitekt Anna Säfström
0392-14167
Stadsarkitekt Ulf Mattsson
070-5205258