OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat som chef och vill nu stötta upp i en kommunal organisation under en begränsad period? Har du även erfarenhet av service och drivs av att coacha medarbetare till att nå sin fulla potential? Då har vi en tjänst för dig!
Som interim enhetschef kommer du arbeta på en avdelning med 17 stycken erfarna medarbetare inom trafikledning och stötta upp under en begränsad tid då ordinarie enhetschef täcker upp på annat håll i organisationen.
Vi ser att du har några års yrkeserfarenhet i ledande befattning, som chef på enhetsnivå. Vi ser även att du har erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar, samt av kultur- och värdegrundsarbetare och förändringsledning. Du ska ha erfarenhet att hantera svåra personalärenden, samt är välbekant med rehabiliteringsprocesser. Då verksamheten står inför en rad kulturella, strukturella och digitala förändringar är det nödvändigt att du tidigare arbetat med förändringsarbete.
Vidare är du är skicklig i ditt sätt att kommunicera och har förmågan att tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är lyhörd och ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas.
I ditt arbete motiveras du av tydligt definierade mål och du har förmågan att omvandla dessa till konkret handling. Du är bra på att driva mot mål, jobba i processer, följa upp, utvärdera och utveckla verksamhet. Andra viktiga förmågor är att kunna överblicka ditt ansvarsområde och väga in både lång- och kortsiktiga perspektiv för att uppnå en så bra helhet som möjligt.
Som enhetschef inom trafikledning kommer du under perioden som interrimchef behöva hantera komplexa personalärenden, fokusera på utvecklingsarbete kring bemötandefrågor och kultur. Vidare kommer du att aktivt bidra till avdelningens verksamhetsplanering med särskilt ansvar att identifiera utvecklingsaktiviteter för enheten.
Detta är ett konsultuppdrag under 1 år med start 2024-10-01. Ifall detta passar dig, sök tjänsten redan idag!
Ansvarsområden
Driva verksamheten mot uppsatta mål
Personalansvar för cirka 17 medarbetare
Förändringsarbete
Personalärenden
Kvalifikationer
Relevant högskole- eller universitetsexamen alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig.
Några års yrkeserfarenhet i ledande befattning som chef på enhetsnivå.
Erfarenhet av arbetsmiljö- och budgetansvar
Erfarenhet att hantera svåra personalärenden, samt rehabiliteringsprocesser.
Erfarenhet av förändringsledning.
Erfarenhet av grupputveckling och konflikthantering.
Erfarenhet av förändringsledning.
Erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap.
Erfarenhet av dialog med externa leverantörer.
Goda IT-kunskaper inom b. la MS Office, Excel, SharePoint, Teams. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från Stratsys.
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044