OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en enhetschef till Örebro kommun
Om uppdraget
Till ett heltidsuppdrag söker vi nu en enhetschef till support, service och prosesstödsenheten inom informations- och digtitaliseringsavdelningen.Start är omgående och till och med 241231. Möjlighet till förlängning finns. Arbetet sker på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.
Support, Service och Processtödsenheten innefattar främst avdelningens servicedesk och IT-supporten gentemot kommunens verksamheter. Enheten arbetar mycket på uppdrag utifrån kundens objekt. Som enhetschef kommer du på enheten ha stöd av processansvariga, processledare samt teamledare – utöver kommungemensamma stödfunktioner.
Dina arbetsuppgifter
Utöver det personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar som ligger inom chefsuppdraget förväntas du även genomlysa verksamhetens möjligheter till utveckling och effektivisering vad gäller organisering, arbetssätt och rutiner.
personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
se över rådande arbetsmetoder och processer
skapa underlag och förutsättningar för effektivisering
processägarskap för ITIL
bidra till helheten samt driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
skapa en bra arbetsmiljö och bidra till att vara en attraktiv arbetsplats
ansvara för prioriteringar, resursfördelning och genomförandekapacitet
känna till och följa gällande lagar, policys och rutiner för verksamheten
arbete i personal- och ekonomisystem
Dina kvalifikationer
relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
dokumenterad chefserfarenhet med personal- ekonomi- och verksamhetsansvar i en IT- eller digitaliseringsorganisation
erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat
erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation
kunskap/erfarenhet av pm3 som styr- och samverkansmodell
kunskap/erfarenhet av att leda eller utveckla ITIL-processer
Meriterande
erfarenhet av att ha arbetat inom en supportorganisation
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240910
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson