OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig
MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi har god kompetens hos våra anställda och vi vill att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistansanordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg. (IVO)
Arbetsuppgifter:
Som enhetschef har du ett ansvar att tilldelade medlemmar har en god och säker assistans. Du har ett verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar, är ett stöd för medlemmar, arbetsledare och assistenter. Du ska bistå vid ansökningar, yttrande samt överklagningar. Genomföra/vara behjälplig i medarbetarsamtal och även medverka i olika utbildningsinsatser och assistentmöte. De flesta av våra medlemmar är antingen egna arbetsledare för sina assistenter eller har de valt en annan arbetsledare. Medlemmar har även möjligheten att välja att använda enhetschef som arbetsledare
Tjänsten är placerad i Kristianstad men innebär resor till medlemmar i Skåne, Blekinge, Halland och emellanåt till vårt kontor i Ängelholm.
Kvalifikationer.
Vi söker dig som har högskoleutbildning med social inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren anser som likvärdig. Vi vill även att du har erfarenhet av arbete med de målgrupper LSS omfattar samt goda kunskaper om LSS-lagens intentioner och regelverk.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi förväntar oss att du är ödmjuk, glad, positiv, flexibel och att du kan samarbeta och även driva frågor självständigt.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav.
Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11