OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sala kommun har 2 000 medarbetare som varje dag levererar samhällstjänster till 22 000 kommuninvånare. En långsiktig ekonomisk, social och miljömässig hållbar utveckling är den naturliga utgångspunkten för alla våra verksamheter i en kommun som växer och som ska präglas av livskraft i hela kommunen.
Nu söker vi i Sala kommun en enhetschef/pressansvarig som tänker nytt, kan leverera på topp och som kan stötta och leda medarbetarna på den nya kommunikationsenheten. Du ska kunna skapa sammanhang och perspektiv, se det stora i det lilla och det lilla i det stora. Du ska i din roll och i det dagliga operativa arbetet kunna se och lyfta de strategiska frågorna. God kännedom om händelser och förändringar i omvärlden liksom kunskaper om vad som pågår internt inom kommunen blir också en viktig del av ditt uppdrag.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef och pressansvarig vid kommunikationsenheten ansvarar du för verksamhetsplan, budget och bemanning på enheten. Du leder enhetens projekt och löpande verksamhet. Du har personalansvar för enhetens medarbetare, sätter löner och har utvecklingssamtal. Som chef har du också ett ansvar för arbetsmiljön på enheten och ska skapa förutsättningar för delaktighet. Du kommer att ansvara för utvecklingen av kommunens externa och interna kommunikationsprocesser, och du kommer att ha en viktig roll i kontorets uppdrag att realisera den digitala agendan. Rollen som enhetschef/pressansvarig är både strategisk och operativ.
I Sala kommuns organisation är enheten för kommunikation inordnad under Medborgarkontoret som i sin tur ingår i kommunstyrelsens förvaltning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
•
högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och/eller journalistik
•
arbetat som chef i minst ett par år
•
erfarenhet av arbete på nyhetsredaktion
•
flerårig erfarenhet av att leda kvalificerat kommunikationsarbete i en kunskapsintensiv, komplex verksamhet
•
flerårig erfarenhet av verksamhetsplanering och budgetarbete
•
flerårig erfarenhet av och fallenhet för struktur, planering och samordning
•
en mycket god förmåga att fatta beslut och skapa resultat
•
en mycket god förmåga att skapa kontakter, entusiasmera och samarbeta
•
lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
•
ett positivt och lösningsinriktat förhållningssätt
•
en utvecklad kommunikativ förmåga och ett gott omdöme
•
en offensiv och trovärdig framtoning
•
personlig mognad, känslomässig stabilitet och empatisk förmåga
Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Anställningsvillkor
Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, senast 2017-01-12.
Observera att intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten kontakta:
Tina Hallin, kontorschef Medborgarkontoret, tfn 0224-74 76 01
Fackliga kontaktpersoner:
Thomas Roberg, Vision, tfn 0224-74 96 62
Rickert Olzon, JUSEK, tfn 0224-74 78 91
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.