Enhetschef

Arbetsbeskrivning

Avd. Fastighet/Städ o konferens

Arbetsplatsbeskrivning
Vi söker en person som skall leda en av fyra enheter inom Städ och Konferens. Som genom gott ledarskap och eget driv har det övergripande ansvar för kund, personal, ekonomi, miljö och utveckling inom enheten.

Städ och Konferens omfattar ca 250 tjänster uppdelat på städservice, café och konferens och budcentralen. Städservice som utgör 95 % av verksamheten utför städning åt kommunens förvaltningar. Vårt städuppdragen återfinns inom kommunens olika verksamheter som t.ex. förskola, skola, äldreboenden och kontor. Vi arbetar miljövänligt och kvalitetsmedvetet, och utför olika typer av städning, såsom daglig städning, storstädning, golvvård, bygg- och flyttstädning. Verksamheten är uppdelat i fyra enheter och varje enhet är i sin tur indelat i geografiska områden.

Din profil
En av dina största drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Du ser gruppens behov och ger stöd och inspirerar till att göra ett bra jobb. Du coachar och lyfter fram goda resultat och stödjer dina medarbetare både i löpande och långsiktiga ärenden.
Som person är du är öppen för nya idéer och angreppsätt och kan skapa en plan för att nå uppsatta mål.
Du har erfarenhet av att arbeta med resultatansvar och är van med budget- och nyckeltalsuppföljning. Du är noggrann och affärsmässig och ansvarar för att utveckla, organisera och leda arbetet inom enheten så att de strategiska målen uppnås och att verksamheten bedrivs professionellt och effektivt.
Många kontakter både inom Fastighetsavdelningen, Tekniska kontoret och andra förvaltningar kommer att vara din vardag varför din förmåga att samarbeta och lyssna på din omgivning är viktig.


Vi söker en person som:

• Har dokumenterade goda ledaregenskaper med minst 3 års erfarenhet. Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ledarskap eller motsvarande
• Önskligt med erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Goda IT-kunskaper inom Officepaketet samt andra verksamhets- och stödsystem
• Erfarenhet av rekrytering, introduktion och fortbildning
• Önskligt med erfarenhet av systematisk arbetsmiljöansvar och rehabilitering
• Van att sätta mål och följa upp dessa

Personliga egenskaper:

• Du är närvarande och har en hög empatisk förmåga
• Hög integritet och förmågan att skapa ett klimat för öppenhet och delaktighet
• En god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Förmåga att arbeta aktivt med att kontinuerligt förbättra enhetens rutiner och processer
• Förmåga att coacha och stödja dina medarbetare

Övrigt
Ledarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av
• Förmåga att visa tillit till medarbetare
• Hög integritet och ett föredömligt agerande
• Mod att leda
• Vilja att utveckla verksamheten

Upplysningar
Verksamhetschef: Anne Lene J. Henning, 036-10 52 65

Vision: Sussanne Bosevik-Carlsson 036-10 77 94
Kommunal: Carina Gardevall 036-10 51 00



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100 %. Tillträde enl. ö.k..
  • Publicerat: 30 mars 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024