OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.
Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.
ARBETSUPPGIFTER
Enhetschef Gråbergets äldreboende.
Inom verksamhetsområdet särskilt boende arbetar vi för att skapa en god äldreomsorg där individens förmåga och känsla för sammanhang och meningsfullhet tas tillvara. Detta ger individen en möjlighet till ett gott liv.
Som enhetschef inom särskilt boende har du det sammanhållna operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Genom att ta tillvara och utveckla medarbetarnas kompetens ska du leda, organisera, styra, samordna och utveckla verksamheten utifrån de styrande målen.
Du är underställd områdeschef och ingår i ledningsgruppen för särskilt boende. Du deltar i samordningen av gemensamma lednings- och utvecklingsfrågor för särskilt boende för äldre och äldreomsorg i sin helhet och ansvarar för kvalitetsutvecklingen inom ditt verksamhetsområde.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- relevant högskoleutbildning
- tidigare erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar inom verksamhetsområdet.
Du är trygg i din yrkesroll och har förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare och genom det skapa möjligheter till utveckling. Du är väl förtrogen med de lagar som styr och har god vana av att utveckla samarbetet såväl internt som externt utifrån verksamhetens strategiska mål.
Med din struktur, stabilitet och goda samarbetsförmåga uppnår du resultat och god kvalitet i verksamheten. Du har förmågan att se händelser i ett större sammanhang, du tänker långsiktigt och ser direkta konsekvenser av de beslut du fattar.