OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Socialnämnden ansvarar för funktionshinderomsorg, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, kommunal psykiatri och hälso- och sjukvård. Nämndens bruttobudget uppgår till ca 700 mkr och förvaltningen har ca 1100 anställda.
Funktionshinderomsorgen LSS innefattar personlig assistans, boende LSS, daglig verksamhet LSS samt korttidsvistelse och korttidstillsyn. Assistansenheten ansvarar för utförandet av kommunal personlig assistans, ledsagarservice LSS, avlösarservice LSS och kontaktperson LSS. På enheten arbetar två enhetschefer, en samordnare och en administrativ assistent.
Du kommer att arbeta i enlighet med vår vision: Trelleborgs kommun ska vara en framgångskommun med hög livskvalitet och en långsiktigt hållbar tillväxt.
Tillsammans utvecklar vi framtidens socialtjänst!
Arbetsuppgifter
Du har ett övergripande ansvar för ekonomi samt direkt personalansvar för en av två delar av Assistansenheten. Du vidareutvecklar och säkerställer kvalitet, effektivitet och tillgänglighet inom denna verksamhet. Du har det sammanhållna operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, resultat, personal och arbetsmiljö och kommer att vara direkt underställd avdelningschefen inom LSS.
Som enhetschef ansvar du för att avdelningen har en professionell, rättsäker, ändamålsenlig och effektiv verksamhet med hög kvalitet. Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för LSS med avdelningschef samt de andra enhetscheferna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenheter av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt kunskap om och erfarenhet av personlig assistans är ett krav. Chefserfarenhet är nödvändig och erfarenhet från arbetsledning inom personlig assistans är meriterande.
För att lyckas i rollen bör du ha fallenhet för att se helhet med en blick för detaljer, ha analytisk förmåga och vara strukturerad och noggrann. Du tillämpar ett mål- och resultatinriktat arbetssätt och är intresserad av att arbeta med såväl strategiska utvecklingsfrågor som vardaglig problemlösning.
Kännetecknande för dig som person är att du är prestigelös och lyhörd samt att du kan se frågor ur olika perspektiv. Ditt ledarskap präglas av tydlighet, med en god förmåga att kommunicera skapar du en levande dialog kring vision och uppdrag i vilken alla kommer till tals. Du inspirerar dina medarbetare till kreativitet och utveckling. En stark förmåga att fatta beslut är viktigt. Du ska ha civilkurage, ta initiativ och vara lojal mot fattade beslut.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/Tillsvidare
Tillträde
1 januari eller enligt överenskommelse.
Kontaktperson
Sara Åhlander, tf socialchef, 0410-73 34 61
Urban Funck, personalenhetschef, 0410-73 34 44
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0410-73 30 00
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sista ansökningsdag
2013-11-30 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!