Enhetschef äldreomsorgen

Enhetschef äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Hofors är en liten kommun med stora möjligheter. Här bor du billigt och lever rikt – oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Här hittar du ett stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten och här finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas.

Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på www.hofors.se

Då Hofors är ett finskt förvaltningsområde värdesätter vi kunskaper i finska.

Vi söker en enhetschef till äldreomsorgen i Hofors Kommun med placering särskilt boende Hesselgrenska. Boendet är fördelat på fem avdelningar varav fyra har demensinriktning och en korttids. Även dagvård Hammaren och vaktmästarenhet (from 250101) hör till boendet.

När vårt nya äldreboende står klart under 2026 kommer verksamheten att flyttas dit.

ARBETSUPPGIFTER
Hesselgrenska är fördelat på två enhetschefer, där ett nära samarbete föreligger. Som enhetschef ansvarar du för verksamhetsutveckling, kvalitet, personal, arbetsmiljö och ekonomiskt resultat. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet. Du ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. I tjänsten ingår även ansvar för din enhets kvalitets- och utvecklingsarbete både enligt socialtjänstlagen samt hälso- och sjukvårdslagen. Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet tillsammans med övriga enhetschefer, du rapporterar direkt till områdeschef Vård och omsorg.

Enhetschef är arbetsgivarens representant med totalt ansvar för verksamheten inom enheten med de befogenheter och skyldigheter som fastställs av socialnämnden samt gällande lagar och av kommunen fastställda anvisningar och direktiv.

Du leder, utvecklar och coachar medarbetare i syfte att skapa ökad arbetsglädje och ökad kvalitet för målgruppen. Du är kommunikativ, bjuder in till dialog och skapar förutsättningar för delaktighet för både medarbetare, brukare och anhöriga.

Samverkan både internt och externt är en viktig del i arbetet. Du ska arbeta efter Hofors kommuns värdegrund Respekt, Professionalism och Ansvar.

Under innevarande år startades en bemanningspool upp som ansvarar för tillsättning av korttidsfrånvaro.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning, socionom-/social omsorgsexamen, sjuksköterskeexamen eller annan lämplig högskoleutbildning. Det är en merit om du har erfarenhet av äldreomsorg, är en van ledare och har arbetat processorienterat.

Som person behöver du ha förmåga att skapa tillit och engagemang. Du är anpassningsbar och kan se möjligheterna i förändringar. För att lyckas i rollen krävs god samarbetsförmåga och att du är tydlig i din kommunikation. 

Kunskaper i finska i tal och skrift är meriterande.

ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Urval kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hofors kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024