OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Västmanland är en av länets största arbetsgivare med ca 6 000 anställda. Landstingets huvudupp-gift är att bidra till ett gott liv för västmanlänningar. Centrum för IT (CIT) en av landstingets centrumbildningar för landstingsgemensamma funktioner. Centrum för IT har i uppdrag att leverera tjänster inom IT inkluderat förvaltning av vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda och genomföra centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet.
Centrum för IT har systematiskt arbetat med att förflytta organisationen från att vara en stuprörsorganisation till en kund- och funktionsfokuserad organisation med ett processinriktat arbetssätt. Som ett led i arbetet kommer en ny organisation att träda i kraft 2014-01-01. I denna finns fyra verksamhetsområden där Servicedesk är en. Inom verksamhetsområdet kommer det att finnas tre enheter, Användarnära IT, Helpdesk och Telefoni. Inom Centrum för IT arbetar vi med etablerade processer och metoder, t ex ITIL och PM3.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att vara chef för en ny enhet med den fantastiska och utmanande möjligheten att vara med och bygga något nytt. Som enhetschef är du direkt underställd Verksamhetschefen och har ansvar för den operativa verksamheten kring drift och leverans av landstingets användarnära IT-tjänster. Ett stort och viktigt område är e-arbetsplats som bl a innefattar Office 365, fjärråtkomst, IAM, programdistribution och paketering, digitala möten, skrivare mm. För att utveckla och etablera den nya organisationen kommer du att ha ett nära samarbete med produktägare och processledare. Du har ekonomi-, personal och verksamhetsansvar. En mycket viktig del i chefsuppdraget är att säkerställa rätt kompetens och resurser för enhetens IT- leveranser.
Kvalifikationer
Vi söker dig med adekvat högskole-/universitetsutbildning, alternativt att du på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper som är relevanta för tjänsten. Du har goda kunskaper och utbildning, med fördel certifiering, inom ITIL Foundation. Vi ser att du har erfarenhet av chef/ledarskap, gärna ifrån området IT-support eller klientplattform samt har ett gediget intresse för personal och kompetensutveckling. Du har flera års erfarenhet av att arbete med komplexa IT-miljöer samt goda kunskaper inom området Tjänstekatalog. I stort har du en bred teknisk kunskap inom IT samt har en god förståelse inom områdena service och support. Du har tidigare arbetet utifrån någon typ av förvaltningsmodell samt har grundläggande kunskaper inom projektledning. Då vi lägger stor vikt vid att vara en kunskapsorienterad organisation där kompetensutveckling och kunskapsutbyte är i fokus ser vi gärna att du har erfarenhet från verksamhet med liknande värderingar och arbetssätt. För tjänsten krävs att du behärskar svenska språket väl i tal som skrift.
Som chef är du en förebild som inspirerar och motiverar dina medarbetare, en ledare som kan prioritera, analysera och ta beslut. Du är lugn och stabil samt tydlig i ditt sätt att kommunicera och samarbeta. Du har förmågan att se helhetsperspektivet för alla delar inom verksamheten och arbetar ständigt med utveckling för att få nöjda kunder och medarbetare. Som person arbetar du målfokuserat, tar initiativ och ser möjligheter till förbättring. Det är av vikt att du är relationsskapande, kommunikativ och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt! Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.
Sista ansökningsdag: 2013-12-06
Välkommen med din ansökan. Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!
Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt.
Kontaktpersoner på detta företaget
LenaEklund, Enhetschef Onkologimottagningen
021-174095
CeciliaColmet, Avdelningschef
021-17 57 75
BennyViklund, Vårdförbundet-Vårdavdelningen
021-17 32 20
EvaEricson, Vårdförbundet-Strålbehandlingen
021-175220
BjörnGustafsson, Verksamhetschef
0221-264 45
PhillipEskridge fr 17 juli, Resultatområdeschef
021-17 59 93
AgnetaJohansson, Enhetschef
021-17 56 70
Maria Linder, Förvaltningschef
021-17 65 73
JakobKlasander, Fackligt repr. Vision
021-17 69 51
RobertOlsson, Enhetschef
070-223 14 42