OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Äldreomsorgen i Håbo kommun består av Hemtjänst/Personlig Assistans, Hemsjukvård och Rehabilitering samt Särskilt boende för äldre.
Den avdelning vi nu söker Enhetschefer till är nystartad och kommer ta form under 2022; Avdelningen för Hemtjänst/ Personlig assistans.
Vi arbetar utifrån Håbo kommuns ledord: Tillit, Samarbete och Lärande.
Dina arbetsuppgifter
Du som enhetschef kommer vara en del i att övervaka och arbeta med uppdragen allt ifrån när de kommer till oss i hemtjänsten/personlig assistans i ett beslut till dess att uppdraget upphör och skall avslutas. Det handlar om månatliga, kvartalsvis och årsredovisningar i form av ekonomi och statistikrapporter. Leda arbetsplatsträffar och samverka med närliggande verksamheter som bistånd och hemsjukvård/rehabilitering är en stor del av arbetsinnehållet. Medarbetar och lönesamtal ingår också.
Som enhetschef har du fullt ekonomiskt-, verksamhets-, och personalansvar. Till hjälp i verksamheten har du en samordnare och max 30 medarbetare.
.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort engagemang, ser möjligheter, hittar lösningar och driver utveckling på ett prestigelöst sätt. Du är en lagspelare som bjuder in andra till dialog och delaktighet. Arbetsklimatet skall präglas av tillit. Du behöver vara trygg i dig själv och kunna ta snabba beslut enligt din egen övertygelse. Du behöver vara van vid att kommunicera samt trivas i din roll som ledare.
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socialt arbete, hälso-sjukvård, beteendevetenskap, organisation och ledarskap eller annan likvärdig utbildning. Om du tidigare har arbetat i verksamhetssystem, jobbat med projekt eller varit chef/ledare kommer det underlätta för dig att snabbt komma in i arbetet.
Vi söker dig som vill vara med att utveckla en ny avdelning
I början av 2022 startar arbetet med att bygga upp vår nya organisation i avdelningen för hemtjänst och personlig assistans. Fördelningar av ansvarsuppdrag samt samverkansforum kommer att arbetas fram för att nå en effektiv struktur som gynnar brukare och medarbetare i organisationen. Håbo kommun är i starten gällande digitalisering av verksamheten. Syftet med digitaliseringen är att arbeta med självständighet för brukare och underlätta det dagliga arbetet för medarbetare i avdelningen. Den nya organisationen kommer medföra att du och samordnaren arbetar mycket nära omvårdnadspersonal för att stödja, supporta och utveckla arbetsgruppen gällande kunskap och metoder. Samarbetet mellan enhetscheferna kommer vara avgörande för hur väl organisationen kommer utvecklas
Om Håbo kommun
Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.
Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.