OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Leksands kommun har 1 500 medarbetare och vår gemensamma vision är service av hög kvalitet till våra 15 300 medborgare genom fortsatt utveckling, tydligt ansvar och sund ekonomi. Kommunen har ett differentierat näringsliv och kännetecknas av en positiv framtidstro. Vi står nu inför en spännande framtid där uppgiften är att skapa förutsättningar för fortsatt tillväxt och utveckling. Välkommen att läsa mer på www.leksand.se
Sektor verksamhetsstöd och service består av nio avdelningar och ca 200 personer. Sektorns uppdrag är att hjälpa och stödja kärnverksamheterna genom att leverera professionell service, specialistkunskap och verktyg utifrån ett helhetsperspektiv. Vi ska också höja medborgarnas och besökarnas livskvalitet där deras behov står i fokus genom kultur- och fritidsutbudets tillgänglighet, kunskap och professionalitet.
Vill du vara med och utveckla kommunens bemanningscentrum samt arbeta med lönehantering som kännetecknas av helhetssyn, professionalitet och hög kvalitet?
Då blir ditt uppdrag att leda i övergången från dagens vikariecentrum till ett bemanningscentrum. Bemanningscentrum ska säkerställa att vi bemannar kärnverksamheten på ett så effektivt sätt som möjligt. Du leder och driver också arbetet med kommunens lönehantering. Dessa båda verksamheter har en viktig funktion inom organisationen och som chef får du därmed en nyckelroll hos oss.
Vi har ett centraliserat vikariecentrum och lönehelpdesk som består av 6 kvalificerade medarbetare som bemannar ca 8 000 vikariat t ill verksamheten samt hanterar ca 2000 löner/månad. Du leder och driver båda dessa verksamheter mot ständiga förbättringar och du utbildar och stödjer såväl dina medarbetare som organisationens ca 65 chefer i bemanning- och löne frågor. Du drivs av ett kundorienterat arbetssätt där service och kvalitet är ledord.
I dina arbetsuppgifter ingår att tillsammans med medarbetarna utveckla processer utifrån verksamhetens behov. Du kommer även att ansvara för att initiera och driva utveckling av vårt personaladministrativa system Heroma.
Som enhetschef bemanning och lön rapporterar du till personalchef och har din placering på personalavdelningen där bemanning och lön ingår.
Vi söker dig som har:
- en gedigen förståelse för bemannings- och löneprocesserna
- erfarenhet från liknande uppdrag
- erfarenhet av att arbeta i komplexa personaladministrativa system
- kunskaper i arbetsrätt
- relevant högskoleutbildning inom PA/ekonomi eller liknande är meriterande
För att lyckas med uppdraget kan du bemöta och leda andra. Du är en trygg ledare som skapar engagemang och uppmuntrar till kreativitet. Du är tydlig i din kommunikation och skapar relationer.
Du tycker om problemlösning och drivs av att ständigt förbättra processer. Du har en förmåga att anpassa dig till förändringar och strävar efter hög kvalitet. Som person är du mål- och resultatorienterad och har ekonomisk medvetenhet.
Vi erbjuder vår nya medarbetare en spännande och utvecklande anställning i en lagom stor kommun i förändring. Tjänsten är en heltid tillsvidare och vi ser gärna att du börjar hos oss snarast möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan senast 2013-08-25.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60