OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att de snart 100 000 kommuninvånarna ska trivas och utvecklas. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden.
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde.
Hemvårdsförvaltningen ska vara en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten inom hemvårdsförvaltningen ansvarar för akutrekrytering av omvårdnadspersonal till den kommunala äldreomsorgen.
Rekryteringen av personal ska vara kvalitetssäkrad och bemanningsenheten ska präglas av en hög servicenivå, såväl internt som externt. För att klara framtiden t.ex. gällande kompetensförsörjning ska omvärldsbevakning vara en del för att kunna rekrytera, introducera och utbilda vikarier. Du arbetar aktivt med att rekrytera och följa upp timanställda.
Som enhetschef på Bemanningsenheten har du personal- ekonomi- och verksamhetsansvar. Idag består enheten av nio akutrekryterare.
I Bemanningsenhetens uppdrag ingår också att utveckla verksamheten och profilera hemvårdsförvaltningen som en modern och attraktiv arbetsgivare.
Vi erbjuder ett omväxlande jobb där du kommer att jobba med förändringsprocesser i nära samarbete med förvaltningens HR-enhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är genuint intresserad av människor och som är utvecklingsorienterad. Du ska ha erfarenhet som chef/ledare med kunskaper inom ekonomi, styrning och organisationsfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av hemvårdsförvaltningens verksamhetsområde och att du är väl införstådd med rekryteringsprocesser.
Lämplig högskole- eller universtitetsutbildning krävs. Det är även viktigt att du har förmåga till helhetssyn med såväl ett versamhets- som kundfokus. Tjänsten ställer höga krav på planerings- och samarbetsförmåga. Goda IT-kunskaper krävs.
Körkort erfordras.
ÖVRIGT
Hemvårdsförvaltningen värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders –och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför denna rekrytering har förvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.