OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.
Välkommen till oss
Stockholms stad genomgår just nu ett förändringsarbete för att förbättra de organisatoriska förutsättningarna.
Beställarenheten för äldre på Skarpnäcks stadsdelsförvaltning har utifrån det gjort en omorganisation av enheten och söker därför ytterligare en enhetschef.
Vi erbjuder
• En utvecklande roll i en tid av förändring
• Möjlighet att påverka omställning mot god och nära vård samt en ny socialtjänstlag
• Chefs- och ledarskapsutbildning, handledning och andra kompetenshöjande insatser
• Stort chefsnätverk och professionellt verksamhetsstöd
• Tjänst på 39,5 timmar per vecka med flextid, sommartid- och vinterarbetstid,
möjlighet till semesterväxling, friskvårdsbidrag och förmånligt årskort till Stockholms
stads simhallar inkl. gym.
Din roll
Som enhetschef får du det övergripande helhetsansvaret för ett område med två mindre
enheter; en enhet med biståndshandläggare inom äldreomsorgen samt en förebyggande enhet med två mötesplatser och andra hälsofrämjande funktioner. Du rapporterar direkt till områdeschef och ingår i områdets ledningsgrupp. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar.
På avdelningen finns ytterligare två enheter med varsin enhetschef för biståndshandläggare inom äldreomsorgen respektive för LSS-beställare.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
• Ekonomiansvar: Upprätta och följa upp budget samt säkerställa kostnadseffektivitet.
• Verksamhetsansvar: Säkerställa verksamhetens kvalitet och följa gällande lagar och föreskrifter.
• Personalansvar: Leda och fördela arbetet, lönesättning, kompetensutveckling, samt arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar.
Din kompetens och erfarenhet
• Socionomexamen eller annan adekvat högskoleutbildning
• Erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, budget och personal
• Erfarenhet av myndighetsutövning
• Relevant juridisk kompetens inom SoL och LSS-lagstiftningen
• Meriterande med kunskap om stadens system
Som chef i Stockholms stad har du en helhetssyn och agerar utifrån hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är utvecklingsinriktad och främjar nytänkande och engagemang. Vidare är du mål- och resultatorienterad samt kommunicerar på ett tydligt sätt.
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om staden som arbetsgivare här:
https://jobba.stockholm/formaner
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.