Enhetschef Biståndsenheten

Enhetschef Biståndsenheten

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill bli chef för vår biståndsenhet. Biståndsenheten utreder och fattar beslut utifrån socialtjänstlagen (SOL), och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Enheten har fem biståndshandläggare som arbetar i nära samverkan med övriga medarbetare inom äldre- och funktionshinderomsorgen.
Habo kommun satsar på att utveckla ledarskapet inom äldreomsorgen och att kunna ge förutsättningar för att utveckla verksamheten.

Ditt huvuduppdrag innebär att du tillsammans med medarbetarna styr, leder och kvalitetsutvecklar verksamheten. Du ansvarar för det ekonomiska resultatet, personal, arbetsmiljö samt verksamhetsutveckling. Du arbetar för att säkerställa att rättssäkerheten i vår handläggning upprätthålls samt att hålla en god service till sökanden och övriga samarbetspartners internt och externt. I uppdraget ingår även verksamhetsutveckling utanför det egna ansvarsområdet, detta genom deltagande i socialförvaltningens kvalitetsgrupp och den övergripande verksamhetsutvecklingen inom socialförvaltningen.
Du ingår i den förvaltningsövergripande ledningsgruppen och rapporterar direkt till socialchefen.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete där du har möjligheter att ha ett stort inflytande över framtids- och utvecklingsfrågor inom ditt verksamhetsområde.


KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning som socionom, inom vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från arbete inom området och, kanske både som ledare och som medarbetare. Du har ett genuint intresse för myndighetsutövning och juridisk kunskap inom gällande lagstiftning.
Du är en trygg och erfaren person med en god förmåga att engagera och handleda dina medarbetare. Vidare är du driven, har lätt att fatta beslut, är lyhörd och flexibel.
Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper och din samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i politiskt styrda organisationer.


ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.

Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Svenningsson
036-442 83 26
Fackliga företrädare når du via växel
036-442 80 00
Betty Svensson
036-442 83 25
Bibbi Åhgren
036-442 83 46
Iréne Hård
036-422 83 33
Ann-Louise Gillek
036-442 83 55
Eva-Lotta Zäther
036-4428461
Johanna Rydberg
036-4428229
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Anetthe Jovanovic Karlsson
036-442 81 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Habo kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Jönköpingsvägen 19 Habo
None

Postadress

Box 212
Habo, 56624

Liknande jobb


8 november 2024

20 november 2024