Enhetschef  Biståndsenheten

Enhetschef Biståndsenheten

Arbetsbeskrivning

- Ett jobb med plats för att påverka
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.
En dag som chef på biståndsenheten
Här arbetar biståndshandläggare, LSS-handläggare, avgiftshandläggare samt anhörigkonsulent. Vi utreder rätten till stöd och omsorg enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, vi ansvarar för avgiftshandläggningen för äldreomsorgen samt erbjuder olika typer av stöd till anhöriga. Enheten samarbetar med många olika aktörer både internt och externt.
Som chef för Biståndsenheten kommer du att sitta i ledningsgruppen för Verksamhetsområde Bistånd, Hälsa och sjukvård. Verksamhetschefen kommer att vara din närmsta chef.
I uppdraget ingår att planera, leda, genomföra, följa upp och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer. Viss biståndshandläggning ingår i tjänsten. Du har ett helhetsansvar för din enhet vilket innebär att du har budget-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du initierar och driver utvecklingsfrågor inom din enhet i nära samarbete med dina kollegor och övriga professioner inom socialförvaltningen.
Din kompetens
För detta spännande uppdrag söker vi dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av myndighetsutövning, gärna inom socialtjänst eller vård och omsorg.
Det är meriterande om du har ledarerfarenhet. Vi önskar att ditt ledarskap bidrar till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet.
Personlig lämplighet för uppdraget bedömer vi som viktigt och vi kommer i rekryteringsprocessen särskilt att fokusera på din förmåga att stödja och handleda personalen i sina uppdrag, skapa trygghet och delaktighet, att inspirera och motivera samt på din förmåga att leda en verksamhet som strävar mot ständig förbättring och utveckling.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Intervjuer kommer att ske löpande vilket betyder att rekryteringen kan komma att avslutas innan sista ansökningsdatum passerat. Vänta inte med din ansökan!
Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2020
  • Ansök senast: 3 augusti 2020

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024