OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Stöd och Service LSS är i ständig utveckling och söker nu enhetschef till boendeverksamheten för personer med funktionsnedsättning.
Välkommen med Din ansökan!
Beskrivning
Vi söker Dig som är redo att anta utmaningen att utveckla boendeverksamheten LSS. Är Du en chef och ledare som vågar tänka nytt och får med Dig Din personal vid förändringar? Är Du en chef och ledare som gillar att arbeta tillsammans med chefsteam, kollegor och medarbetare för att nå resultat. Du kommer att ansvara för ett antal boenden enligt LSS. Vårt mål är att Uddevalla kommuns stöd till personer med funktionsnedsättning skall bygga på brukarens egna framförda behov och ligga i framkant när det gäller utveckling. Nu behöver vi dig som tillsammans med oss vill arbeta med utveckling och förbättringar för att nå vårt mål.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom Sektion Stöd och Service erbjuds Du ett spännande uppdrag; att leda, utveckla och utvärdera arbetet inom Din verksamhet. Du har personalansvar, leder och fördelar arbetet och ansvarar för medarbetares arbetsmiljö. Du är ekonomiskt ansvarig för enheterna och följer upp och redovisar kontinuerligt mot tilldelad budgetram. Du får regelbundet stöd av ekonom, HR-partner och kvalitétsutvecklare. Du skall arbeta med helhetssyn och bidra till att verksamheten kännetecknas av öppenhet, respekt och professionalitet.
Kvalifikationer
Socionomexamen, Socialpedagog eller annan minst treårig högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten. Ett grundläggande krav är chefserfarenhet från arbete inom LSS verksamhetsområde, socialpsykiatrin eller annan verksamhet inom Socialtjänstens område. Du ska ha god kännedom om rådande lagstiftningar inom området samt vana vid arbete i IT-system. Som person är du strukturerad, stabil, uthållig och har en personlig mognad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.