OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg utvecklas, växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotentialen som finns här. Byggnadsnämnden och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Tillsammans med andra förvaltningar i staden skall våra ca 260 medarbetare skapa förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Byggavdelningen på SBK består av ca 60 personer och utgörs i huvudsak av arkitekter, byggnadsinspektörer och bygglovadministratörer. Vi handlägger bygglovansökningar och anmälningspliktiga åtgärder, strandskyddsärenden, anmälningar om olovligt byggande, tillsyn av ventilationsanläggningar och hissar samt övriga frågor som rör förändringar i stads- och landskapsbilden.
Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete i ett sammanhang där det framtida Göteborg utformas. Variationen i uppdragen är stora och du får samarbeta med många olika kompetenser.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill leda och utveckla byggstödsenheten. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för enheten är administration inom byggavdelningen såsom mottagning och registrering av inkommande ansökningar och övrig post, administration av vårt ärendehanteringssystem, telefonkontakter med andra myndigheter, sökande och berörda sakägare, sortering och utskick av beslutade ärenden, ta fram enkla nybyggnadskartor samt i övrigt vanligt förekommande kontorssysslor.
Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och där vara ansvarig för det administrativa arbetet och ha en stor roll i utvecklingen av våra rutiner och system.
KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Uppgifterna framöver ställer krav på att du är mål- och resultatinriktad. Att du har mod och integritet, kan prioritera och har förmåga att inspirera, leda och utveckla personalgruppen. Du är skicklig på att i både tal och skrift kommunicera och har förmåga att engagera andra. Du är strategisk, har helhetssyn och levererar med hög kvalitet. Kundnytta och kundbehov är fokusområden för dig. Du behöver också ha en hög it-mognad.
Vi vill att du har en för enheten relevant högskoleutbildning samt några års praktisk erfarenhet från offentlig förvaltning. Erfarenhet från arbete i ledande position är en merit. Kännedom om och intresse för samhällsplanering är positivt.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Sigfusson
031-368 18 61
Agneta Gustavsson
031-368 16 30
Helene Hansson
031-368 17 30
Carina Andersson
031-368 15 63
Pia Hermansson
031-368 18 16
Fredrik Andersson
031-368 15 33
Fredric Norrå
031-368 16 82
Anna-Karin Nilsson
031-368 16 52
Maria Gränsbo
031-368 16 47
Måns Werner
031-368 18 30