Enhetschef Digitala tjänster

Enhetschef Digitala tjänster

Arbetsbeskrivning

Vill du leda vårt arbete med att utveckla digitala tjänster och kanaler för att säkra att konsumenter och företag kan ta del av vårt stöd på bästa sätt? Konsumentvardagen erbjuder allt fler val och som myndighet behöver vi ständigt utveckla vår digitala närvaro. Förväntningarna på tillgänglighet och relevans är höga och vi måste vara både snabbfotade och lyhörda för att möta användarnas behov.

Enheten för digitala tjänster ansvarar för utveckling och förvaltning av myndighetens webbplatser, digitala tjänster och digitala kommunikationskanaler. Enheten är också ett viktigt stöd till hela myndigheten i arbetet med att nå uppsatta mål.

Om jobbet
Som enhetschef leder du arbetet på enheten för digitala tjänster och utvecklar verksamhet och arbetssätt tillsammans med medarbetarna. Du coachar och inspirerar de agila teamen i att förstå och översätta användarnas behov till innovativa och relevanta lösningar. Detta sker i nära samarbete med olika delar av verksamheten och särskilt kommunikations- och IT-enheten.

Du har personal-, resultat- och budgetansvar. Som enhetschef är du direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du deltar även i myndighetens ledningsarbete genom olika chefs- och samverkansforum.

Din profil
Du har en relevant akademisk utbildning och har tidigare arbetat som chef eller i en kvalificerad ledarroll. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete inom digital utveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av en ledarroll inom agila och/eller designorienterade arbetssätt. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som ledare är du trygg, tydlig och kommunikativ. Du är idérik, drivande och lyhörd. Du arbetar strategiskt och långsiktigt men trivs i en operativ och kreativ miljö. Många interna och externa kontaktytor kräver mycket god samarbets- och samverkansförmåga. Du prövar gärna nya vägar och du gör det med helhetssyn på verksamheten och fokus på uppdrag och resultat. Självklart bemöter du andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.

Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.

Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av avdelningschef Katja Stjernlöf. Fackliga representanter är Lena Bäcklund Gillstedt för OFR vid Konsumentverket och Michael Nilsson för Saco–S föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.

Din ansökan
Det är viktigt att du i din ansökan anger dnr. HR 2020/23.

Senast den 20 september 2020vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 20 september 2020

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

Enhetschefer till Region väst med placering i Göteborg och Mölndal

20 november 2024