Enhetschef drift och förvaltning

Enhetschef drift och förvaltning

Arbetsbeskrivning

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin
verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Varberg Direkt
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt
består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen
strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus!
Fastighetsavdelningen söker nu en enhetschef för drift- och förvaltning.


ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du
ha en överblick och helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs. I rollen ingår ansvar för utveckling
av organisationen för att genom hög servicenivå erhålla nöjda hyresgäster och motiverade medarbetare.
Ansvarsområden och kvalifikationer
• Du kommer ha ett budget-, resultat- och personalansvar för din enhet som idag består av förvaltare, underhållstekniker,
fastighetstekniker och drifttekniker, ca 25 personer.
• Du får ett ansvar för framtagning, uppföljning och analys av nyckeltal och resultatmål för enheten samt ansvar för
uppföljning av fastighetsavdelningens övergripande verksamhetsmål.
• Du kommer ansvara för att förbereda och genomföra medarbetare- och lönesamtal
Som enhetschef för drift och förvaltning har du ansvar för kvalitetssäkring, utveckling av arbetsprocesserna och rutiner
samt ett övergripande ansvar för att lagar och förordningar efterföljs.
Du har ett övergripande ansvar för underhållsplanering av enhetens fastigheter och ett övergripande ansvar för uppföljning
av interna avtal mot serviceenheten och externa avtal för markskötsel.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas
och kunden är i fokus.
Du är en självgående problemlösare som förstår vikten av tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du har god
självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, motivera och engagera.
Du kan analysera och hantera uppkomna problem. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.


KVALIFIKATIONER
• Relevant högskoleutbildning
• Du har mycket god ledarerfarenhet, god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt
• Mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav
• Arbetsorderstyrd drift
• Förvaltning av fastigheter
• Ekonomi
• Personal



ÖVRIGT

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

Enhetschef till Trafik- och stadsmiljö

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

20 december 2024