OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. Kunden i fokus! Fastighetsavdelningen söker nu en enhetschef för drift- och förvaltning.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas- och kunden är i fokus. Du är en driven problemlösare som förstår vikten av kommunikation, tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du är social och ser dig själv som ett naturligt stöd till dina medarbetare. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att utveckla, leda, motivera och engagera. Du kan analysera och hantera uppkomna problem. ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
I rollen ingår ansvar för utveckling av organisationen för att genom hög servicenivå behålla nöjda hyresgäster och motiverade medarbetare.
Tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du ha en helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs.
Som enhetschef ansvarar du bland annat för:
• budget-, resultat- och personalansvar för en enhet som idag består av förvaltare, projektledare, underhållstekniker, drifttekniker och fastighetstekniker
• underhållsplanering av enhetens fastigheter och uppföljning av interna avtal mot serviceenheten och externa avtal för markskötsel
• att förbereda och genomföra medarbetare- och lönesamtal samt ansvara för kompetensförsörjning och arbetsmiljöfrågor för enhetens medarbetare
• framtagning av nyckeltal, uppföljning och analys av resultat för enheten samt uppföljning av fastighetsavdelningens övergripande verksamhetsmål.
• kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner samt för att lagar, avtal och arbetsplatsregler efterföljs.
Samarbete mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag för att planera och styra mot gemensamma mål samt bidra till fastighetsavdelningens utveckling.
Som enhetschef ingår du i fastighetsavdelningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
• Relevant högskoleutbildning
• Du har mycket god ledarerfarenhet, god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt
• Mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav
• Arbetsorderstyrd drift
• Förvaltning av fastigheter
• Ekonomi
• Personal
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!