OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Fastighetsavdelningens bestånd växer och nu behöver vi förstärka organisationen med en ny enhetschef för Energi och Drift.
Avdelningen arbetar främst med kommunens egenägda och externt inhyrda lokaler. Vi ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Beståndet består av över 200 objekt om ca 290 000 kvm lokaler åt kommunens verksamheter.
Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida. Vi är idag ca 35 medarbetare som arbetar med projekt, fastighetsförvaltning, drift, underhåll, teknisk rondering, brandskydd mm.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du primärt ett verksamhets-, personal och ekonomiskt ansvar för drift och skötsel av de fastigheter som fastighetsavdelningen förvaltar. Du kommer tillsammans med ledningen driva och vara delaktig i arbeten av strategisk karaktär.
I rollen ligger ett ansvar för att identifiera och genomföra energieffektiviseringar med målet att Trelleborg kommun blir en av Sveriges energismartaste fastighetsförvaltare. Det ställer krav på både dig och enhetens framtida inriktning. Rollen innebär även ett ansvar för att tillsammans med förvaltningen driva ett systematiskt utvecklingsarbete med ett tydligt kundfokus så att verksamheten effektiviseras och utvecklas positivt.
I dagsläget är detta exempel på arbetsuppgifter:
* Ansvara för att strategi- och handlingsplaner för beståndets energieffektivisering
* Vara drivande i den nystartade kommunövergripande energieffektiviseringsrådet
* Leda enhetens utvecklingsarbete med målet att få ännu nöjdare kunder och beställare
* Ansvara för att fastighetsbeståndet uppfyller myndighetskrav
* Kontinuerlig kontakt med förvaltningsteamen och kunder
* Verksamhets-, personal och ekonomiansvar
* Arbeta utifrån Trelleborgs kommuns riktlinjer med arbetsplatsträffar, samverkan och medarbetarsamtal
* Arbetsmiljöansvar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsdrift eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig. Du har tidigare erfarenheter från arbete i fastighetsbranschen i ledande position med personalansvar. Mångårig erfarenhet av att driva och genomföra energieffektiviseringar i fastigheter är ett krav.
Denna tjänst kräver en god samarbetsförmåga och stor social kompetens men även förmågan att koppla samman byggtekniska frågor med ekonomi. Viktiga övriga egenskaper är ansvarstagande, lyhördhet och handlingskraft. Du är också en lagspelare som delar med dig av din erfarenhet och kompetens från tidigare uppdrag inom fastighetsbranschen. Du får dina medarbetare att växa! Som chef har du naturligtvis god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Arbetstid/varaktighet
Tillsvidareanställning, 100%.
Tillträde
Snarast eller enligt överenskommelse.
Kontakt
Fredrik Sörling, Fastighetschef, telefon: 0410-73 32 06
Louise Nielsen, Biträdande Fastighetschef, telefon: 0410-73 47 32
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2021-02-20 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!