Enhetschef, Enhet Vuxna/funktionshinder

Enhetschef, Enhet Vuxna/funktionshinder

Arbetsbeskrivning

Är du socionom med bred erfarenhet och ett engagerat ledarskap? Vill du ingå i ett stabilt chefsteam där vi tillsammans löser dagens och morgondagens utmaningar inom socialtjänsten? Välkommen till Nässjö!

Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på människors behov. Därför har vi en sammanhållen förvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv".

Enhet vuxna/funktionshinder tillhör Avdelning myndighetsutövning och är organiserade i tre specialiserade grupper som arbetar med målgrupperna äldre, funktionshinder och missbruk/beroende.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du personal-, budget och verksamhetsansvar för en enhet som består av 24 medarbetare, fördelat på 21 socialsekreterare och 3 gruppledare.

Tillsammans med medarbetarna i enheten säkerställer du att myndighetsuppdraget utförs med god kvalitet, enligt gällande lagkrav och hela tiden med individens bästa i fokus. Du utvecklar arbetsmetoder och samverkan både inom organisationen och med externa parter. Du leder enhetens mål- och verksamhetsstyrning och stödjer och inspirerar till att nå de uppsatta målen med en god resurseffektivitet. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och leder enhetens egna ledningsfunktion. Du representerar nämnden internt och externt och deltar i flera regionala chefsnätverk.

Vi erbjuder dig:
- Bra lön och anställningsvillkor
- Kompetensutveckling
- Engagerade medarbetare och chefskollegor
- Goda möjligheter att bedriva utvecklingsarbete
- Ledningsgruppsarbete med helhetssyn på socialtjänstens uppdrag

Nässjö kommun värderar medarbetarnas kompetens och arbetsmiljö högt och vill ge alla rätt förutsättningar att genomföra jobbet med god kvalitet. Stort fokus läggs på god introduktion, systematisk kompetensutveckling och att utveckla goda stödstrukturer för handläggningsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen inom beteendevetenskap och/eller juridik som tillsammans med arbetslivserfarenhet kan bedömas likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning. Du har tidigare erfarenhet av chefskap/arbetsledning och kvalitetsutveckling. Erfarenhet inom ett eller flera av målgruppsområdena ses som meriterande.

Som person är du;
- relationsinriktad, lyhörd och pedagogisk i de många kontakter och samverkansforum som ledarrollen innebär,
- utvecklingsinriktad med god förmåga att analysera, sätta strukturer, förmedla stabilitet och realistiska mål,
- duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, vilket gör att du skapar både sammanhang och engagemang.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort.

För att säkerställa en snabb rekryteringsprocess planerar vi att kalla till anställningsintervjuer 3 juli och 4 juli.

ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

16 december 2024

16 december 2024