OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Berg finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Så har det alltid varit och så vill vi att det ska fortsätta vara.
Vi som arbetar i Bergs kommun ser att framtiden erbjuder många chanser att satsa på företagande i vår kommun. Redan idag har kommunen nästan 1200 företag, Bergs kommun rankas i Sverige högt när det gäller både företagsamhet och nyföretagande.
Fjällvärlden är attraktiv för många människor både sommar och vinter. Den tillsammans med vårt läge vid Storsjön och närheten till Östersund erbjuder befintliga och nya "Bergsbor" ett brett utbud av service, trygghet kombinerat med en attraktiv boendemiljö.Välkommen till Bergs kommun.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ansökan enda via web
Vi söker en enhetschef för HVB-hem för ensamkommande flyktingbarn. Strömmen av ensamkommande asylsökande barn till Sverige ökar stadigt och det gör att vi behöver utöka verksamheten. I dagsläget har vi ett HVB-hem, hem för vård eller boende, för barn mellan 14-18 år utan vårdnadshavare i Sverige men kommer under hösten att öppna ett HVB-hem till.
Område Stöd, Utveckling och Hälsa (SUH) ska präglas av ett salutogent och rehabiliterande synsätt. Värdegrunden utgår från människors lika värde och genomsyras av helhetssyn, respekt och engagemang. SUH består av tre verksamhetsområden; Socialtjänst och bistånd, Äldreomsorg och hälso-och sjukvård samt Integration med avdelningschef som ytterst ansvarig. Varje verksamhetsområde leds av områdeschef, som i sin tur har enhetschefer ansvarig för en eller flera enheter. Under Integration sorterar Integrationsservice, HVB-hemmet Villa Violen, Stödboende samt Arton +.
Som enhetschef ansvarar du för verksamhet, ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar samt rekrytering, semesterplanering och schemaplanering. I arbetet ingår också introduktion av nya vikarier, planera och hålla i verksamhetsmöten, samt leda arbetsgruppen framåt. Med det följer att hålla utvecklings- och lönesamtal och sörja för kompetensutveckling. Inom verksamheten används datastöd exempelvis Timecare och Procapita.
Kvalifikationer:
Socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning med inriktning mot beteendevetenskap. Din utbildningsbakgrund ska stämma överens med Inspektionen för Vård och Omsorgs bedömning av dig som tillståndsbärare som föreståndare för HVB-verksamhet. Erfarenhet av ledarskap och personal-, budget- och arbetsmiljöansvar värderas högt. Även erfarenhet av liknande verksamheter och kunskap om asylprocessen, ensamkommande barn samt myndighetssamverkan är meriterade.
För att trivas i uppdraget måste du som person vara utvecklingsinriktad och bekväm med att ingå i ledningsteam. Arbetet ställer stora krav på såväl självständighet som samarbetsförmåga.Då verksamheten längs med vägen ställs inför nya utmaningar är det av största vikt att du är flexibel och snabbt kan ställa om utifrån vad situationen kräver. Du är en god kommunikatör, ser naturligt på att skapa delaktighet och engagemang och har lätt för att ta till dig ett helhetsperspektiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148