OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en enhetschef till Eskilstuna
Om oss
Transdev Eskilstuna bedriver busstrafik på uppdrag av Sörmlandstrafiken (Region Sörmland) i nära samarbete med Eskilstuna Kommun. Vi är cirka 220 medarbetare vid platskontoret. Vår trafik körs i huvudsak inom Eskilstuna Kommun med tyngdpunkt på stadstrafik. Verksamheten är väl förankrad i Eskilstuna, Transdev har bedrivit busstrafiken i Eskilstuna sedan augusti 2002.
Du erbjuds
Som enhetschef på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel (http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar) styr vår vardag och du blir en viktig del i det arbetet.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom bussverksamheten ingår följande ansvarsområden:
Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.
Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och företagets trafikavtal hos förargruppen.
Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.
Säkerställa fortbildning av förare.
Vidareutveckla förargruppen utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och Sörmlandtrafikens krav.
Tjänsten kan innebära att du ibland arbetar på oregelbunden arbetstid för att kunna möta upp dina medarbetare i deras vardag som är schemalagda med arbete av 24/7-karaktär.
Du ingår i ett team bestående av två enhetschefer och du rapporterar till Affärschefen. Tjänstens placering är på Transdevs depå i Eskilstuna.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som enhetschef ser vi att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen minst 3-5 års ledarerfarenhet. Tidigare erfarenhet från tjänste- och/eller serviceföretag är meriterande.
Personliga egenskaper
Du har genuint intresse av att leda och utveckla dina medarbetare. Du ser kopplingen mellan engagerade medarbetare och nöjda kunder. Du vill som ledare vara med och ytterligare utveckla Transdev som en attraktiv och framgångsrik arbetsgivare.
Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och du stimuleras av att uppnå mål och resultat - vilket du gärna firar med dina förare och kollegorna runt omkring dig på depån.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning . Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Karlsson, Affärschef på tel. 016-150131
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev via vårt ansökningsformulär senast den 20 mars-2022. Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-mail.
Varmt välkommen med din ansökan!