OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Friab
Friab grundades år 2001 och är idag ett omsorgsföretag med cirka 500 anställda. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv förändring med individen i fokus. Friab utgör en bredd av specialiserade verksamheter som tillsammans arbetar för att möta individens behov. Läs gärna mer om oss på www.friab.se
Om vår familjevård
Friabs familjevårdsverksamheter har specialistkompetens och arbetar med kraftigt förstärkt och förstärkt familjevård för barn och unga samt vuxna. Vi erbjuder omfattande konsulentstödda behandlingsinsatser i kombination med ett stort engagemang från familjehemmet. Oftast är minst en av familjehemsföräldrarna hemma på heltid för att tillgodose behovet av stöd, struktur och stabilitet.
Om dig
Vi söker dig som är socionom, beteendevetare, pedagog eller innehar annan likvärdig eftergymnasial utbildning som är tre år eller längre. Du ska även ha minst 5 års erfarenhet av att arbeta med ledarskap. Nämnt utbildning och erfarenhet samt B-körkort är ett krav för att söka tjänsten.
Som person har du en hög drivkraft, är nyfiken, för processer framåt och ser helhetsbilden genom kontinuerlig systematisk uppföljning inom alla delar. Du är engagerad, noggrann, prestigelös och bra på att bemöta människor.
Om tjänsten
Som enhetschef hos oss utgår du från vårt kontor som är centralt beläget i Göteborg. Resor i tjänsten är vanligt förekommande därav fördelaktigt om du tycker om att köra bil.
Som enhetschef ansvarar du för att driva utvecklingen framåt och för att uppnå verksamhetens mål. Du leder och fördelar det dagliga arbetet samt planerar och genomför verksamhetens utveckling på kort och lång sikt.
Arbetsuppgifter:
- Leda och fördela arbetet på enheten
- Placerings-och utredningsansvar
- Schemaläggning
- Arbeta målinriktat mot, och utvärdera, uppsatta mål
- Omvärldsbevakning gällande sådant som påverkar verksamhetens inriktning
- Tillse att enheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter
- Vidareutveckla och utvärdera arbetsmetoder
- Ansvara för löpande dokumentation
- Kontakt med socialtjänst och övriga vårdinstanser/myndigheter
- Omvärldsbevakning gällande sådant som berör verksamheten
- Tillse att verksamheten drivs i enlighet med lagar och föreskrifter
- Teamarbete med andra enheter inom organisationen
- Jour/Beredskap
Vi erbjuder:
Handledning, fortlöpande utbildningar, mobilförmån och friskvård.
Tillträde och lön enligt överenskommelse.
Ansök senast 2021-09-10, intervjuer genomförs löpande. Som ett led i rekryteringsprocessen kan även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning krävs enligt lagen om registerkontroll utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister.