OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i fastighetsavdelningens ledningsgrupp och tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer ska du ha en överblick och helhetssyn som bidrar till att det gemensamma uppdraget fullföljs. I rollen ingår ansvar för utveckling av organisationen för att genom hög servicenivå erhålla nöjda hyresgäster och motiverade medarbetare.
Ansvarsområden och kvalifikationer
• Du kommer ha ett budget-, resultat- och personalansvar för din enhet som idag består av förvaltare, underhållstekniker, fastighetstekniker och drifttekniker, ca 20 personer.
• Du får ett ansvar för framtagning, uppföljning och analys av nyckeltal och resultatmål för enheten samt ansvar för uppföljning av fastighetsavdelningens övergripande verksamhetsmål.
• Du kommer ansvara för att förbereda och genomföra medarbetare- och lönesamtal
Som enhetschef för drift och förvaltning har du ansvar för kvalitetssäkring, utveckling av arbetsprocesserna och rutiner samt ett övergripande ansvar för att lagar och förordningar efterföljs.
Du har ett övergripande ansvar för underhållsplanering av enhetens fastigheter och ett övergripande ansvar för uppföljning av interna avtal mot serviceenheten och externa avtal för markskötsel.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas och kunden är i fokus.
Du är en självgående problemlösare som förstår vikten av tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, motivera och engagera.
Du kan analysera och hantera uppkomna problem. Ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.
KVALIFIKATIONER
• Relevant eftergymnasial utbildning inom samhällsbyggnad eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Du har mycket god ledarerfarenhet, god analytisk förmåga och är utvecklingsinriktad
• God förmåga att utrycka dig väl i tal och skriftligt
• Mycket god datorvana.
• Erfarenhet av fastighetssystem Incit är en merit
• Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation är meriterande
• Körkort B är ett krav
• Arbetsorderstyrd drift
• Förvaltning av fastigheter
• Ekonomi
• Personal
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!