OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill ha en ledande roll där tillväxt, resultat och utveckling står i fokus! Letar du efter ett entreprenöriellt, ansvarsfullt och komplext arbete där du kan göra skillnad? Värdesätter du dessutom att leva och verka i en personlig och unik miljö som erbjuder många upplevelser, då har vi en tjänst för dig!
Koberg och Gåsevadholm är två enskilda egendomar i Västergötland och Halland som samförvaltas av Koberg Förvaltning AB. Företaget verkar inom Fastighetsförvaltning, Jakt, Skogsbruk, Grus-/bergtäkter, Jordbruk och Förnybar energi. Vi söker dig som vill leda och driva ansvaret för styrning och samordning med strategisk, taktisk och operativ planering samt budget-, uppföljnings- och personalansvar för din avdelning. Du ansvarar för avdelningens tillväxt, resultat och utveckling, i det ingår det fulla ansvaret för att avdelningen är effektiv och lönsam.
Rollen rapporterar till VD och ingår i företagsledningen och är på så sätt med och ansvarar för företaget strategiska upplägg och ledning. Avdelningen sträcker sig över både Koberg och Gåsevadholm. Tjänstens placering är på huvudkontoret i Koberg, Trollhättans kommun med regelbundna besök till Gåsevadholm i Kungsbacka. Om önskemål finns går tjänstebostad att lösa.
Ansvarsområden
I ditt arbete som enhetschef ska du leda och fördela arbetet och detta kan delas upp i många olika arbetsuppgifter. En viktig del är ansvaret för att kontinuerligt utveckla avdelningen, vilket innebär att ständigt förbättra rutiner och processer för arbetet utifrån affärsplanen. I detta arbete ingår att bryta ned affärsplanen i mindre delar och omsätta dessa till instruktioner för hur dina medarbetare ska arbeta.
Som enhetschef för fastigheter har du också ett stort operativt ansvar såsom uthyrning, underhållsplanering, upphandlingar samt resurs-/bemanningsplanering.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Affärsplanering, upprättande av budget, budgetuppföljning och verksamhetsstyrning
Personalansvar med resursplanering, kompetensutveckling och övrig personaladministration
Förvaltning, drift och fastighetsunderhåll
Uthyrning, kundrelationer och kundnöjdhet
Planera, organisera och strukturera förbättringsarbeten via projektledning och processer
Driva utvecklingsplaner för framtida investeringar, kontakter med myndigheter, entreprenörer, konsulter, närliggande markägare samt inköp/avyttring av fastigheter
Vara företagets representant i olika fastighetsforum, kvalitetsansvarig för verksamheten samt ansvarig för att myndigheters krav efterlevs. Du hanterar även intrångs- och värderingsfrågor
Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en ledande befattning inom fastighetsförvaltning, uthyrning samt fastighetsutveckling. Du behöver ha god förståelse för fastighets- och entreprenadbranschen med förmåga att leda och verka i ett komplext sammanhang. Du har tidigare haft en ledande roll med resultat- och verksamhetsansvar samt dokumenterad erfarenhet av personalledning. Vidare har du eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik, juridik eller ekonomi eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ledarskaps- och /eller arbetsmiljöutbildning är meriterande. Du har tidigare erfarenhet av hyres- och entreprenadjuridik. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift samt god förmåga att hantera Microsoft Office-program.
För att lyckas i rollen krävs det att du är flexibel, besitter en hög social kompetens med god kommunikativ förmåga. Ditt ledarskap är coachande och strategiskt med ett positivt och närvarande förhållningssätt som främjar samarbete Du har tidigare praktisk erfarenhet inom bygg, ekonomi och entreprenadjuridik. Du är en strukturerad person som hanterar de administrativa uppgifterna med god ordning och reda.
Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-07-13, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på tel +46(0)72 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se
Om företaget
Koberg och Gåsevadholm är två enskilda egendomar i Västergötland och Halland som samförvaltas av Koberg Förvaltning AB. Med historia så långt tillbaka som 1400-talet finns här en fantastisk miljö som erbjuder många upplevelser. Företaget verkar inom Fastighetsförvaltning, Jakt, Skogsbruk, Grus-/bergtäkter, Jordbruk och Förnybar energi.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044