Enhetschef fastighet, säkerhet och IT sökes till Socialförvaltningen Hising

Enhetschef fastighet, säkerhet och IT sökes till Socialförvaltningen Hising

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 54 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 1 600 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.


ARBETSUPPGIFTER
Till nya socialförvaltningen Hisingen söker vi en enhetschef som ska arbeta med fastighet, säkerhet och IT frågor. Hos oss kommer du få vara med om den unika resan då en helt ny förvaltning tar form från och med 1/1 2021.
Nämndorganisationen i Göteborgs Stad omorganiseras vid årsskiftet 2020/2021. Stadsdelsnämnderna läggs ner och nya facknämnder bildas. Socialförvaltningen kommer att organiseras som fyra förvaltningar; Centrum, Hisingen, Nordost och Sydväst som tillsammans ska se till att alla ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga ska få en god start i livet.

Efter årsskiftet kommer denna tjänst att tillhöra den nya Socialförvaltningen Hisingen som omfattar områdena i Lundby, Norra och Västra Hisingen.
Din organisatoriska tillhörighet kommer ligga under avdelningen Stab. Avdelningen består av 15 medarbetare som jobbar bland annat med kommunikation, arkiv, juridik och nämndadministration.
I rollen ansvarar du för förvaltningens fastighets, säkerhets och IT frågor. Du ska stödja verksamheter och förvaltningsledning. Du leder arbetet på enheten med sex medarbetare som har hög kompetens inom fastighet, It och säkerhet. Arbetet växlar mellan att hantera strategiska och operativa frågor inom ansvarsområdet.
Uppdraget som enhetschef innebär att leda, styra, kvalitetssäkra, utveckla och ansvara för enheten när det gäller verksamhet, ekonomi, arbetsmiljö och personal. Du är underställd avdelningschefen. Du har ett nära ledarskap som präglas av att coacha och skapa förutsättningar för dina medarbetare. Du kan hantera flera parallella processer samtidigt.
Vi söker dig som vill bidra till att skapa en organisation som kan möta förändringar, där medarbetares kunskap tillvaratas och kunden är i fokus.
Du är en självgående problemlösare som förstår vikten av tydlighet, goda relationer och bra samarbeten. Du har god självkännedom och samarbetsförmåga samt förmåga att leda, motivera och engagera.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha en högskoleexamen inom något av enhetens huvudsakliga verksamhetsområden, exempelvis IT eller fastighet eller annan motsvarande kunskap som vi bedömer likvärdig.
Minst två års erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar.
Det är meriterande att du har kunskap inom fastighetsförvaltning, fastighetsjuridik och/eller erfarenhet inom säkerhets och krisberedskapsområdet.
Det är meriterande om du också har arbetat som chef i kommunal förvaltning, myndighet eller annan komplex organisation.
Tycker du att det låter som ett spännande uppdrag och har kompetensen och viljan stärka upp oss. Då hoppas vi på att få se din ansökan!


ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

I Göteborgs Stad tillämpas rökfri arbetstid.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Vi undanber oss vänligen med bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Lundby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Liknande jobb


Enhetschef inom personlig assistans

Enhetschef inom personlig assistans

27 november 2024

18 december 2024

18 december 2024