Enhetschef för administration, verksamhetsområde hjälpmedel, Kristianstad

Enhetschef för administration, verksamhetsområde hjälpmedel, Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Klappar ditt hjärta lite extra för administration? Drivs du av förändringsarbete och vill arbeta i en spännande verksamhet? Ta chansen och sök idag!

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel och ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Vi arbetar med hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Verksamhetsområdet har nyligen påbörjat en spännande utvecklingsresa mot en tydligare och stabilare plattform. Som ett led i detta arbete genomförs en förändring i verksamhetens organisation för att tydliggöra ansvars- och funktionsindelningen. I vårt nya område order/logistik, som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten, ingår enheterna kundservice, administration, sortiment och logistik.

Enheten för administration ansvarar för den verksamhetsövergripande hjälpmedelsadministrationen så som fakturahantering, inköpsavrop samt systemadministration. Vi ansvarar också för support, drift och utveckling i verksamhetssystemet Sesam.

ARBETSUPPGIFTER
Nu välkomnar vi en enhetschef till enheten för administration.

Enheten består av cirka 15 medarbetare och som chef har du ansvar för enhetens personal, ekonomi och verksamhetsutveckling. Ditt ledarskap kräver närvaro och genom ett lyhört ledarskap skapar du en god och hållbar arbetsmiljö samt arbetsglädje som återspeglas i dialogen med våra kunder. Du säkerställer att verksamheten bedrivs med förväntad effektivitet och ger medarbetarna förutsättningar för att kunna arbeta med ständiga förbättringar i vardagen.

Förutom att driva den dagliga verksamheten har du stort fokus på att utveckla arbetet utifrån hjälpmedels processbaserade arbetssätt. Verksamheten utgår ifrån LEAN-filosofin och vi har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar i lokala PULS- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren och slutkunden är patienterna.

Du rapporterar direkt till områdeschefen för order/logistik och ingår tillsammans med övriga enhetschefer i områdets ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning, gärna även eftergymnasial högskoleutbildning, inom relevant område. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du flera års erfarenhet av administrativt arbete och några års ledarskapserfarenhet.

Det är meriterande för tjänsten om du har:
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom hjälpmedel
• Kunskap i och erfarenhet av verksamhetssystemet Sesam
• Erfarenhet av förbättringsarbete och arbete utifrån LEAN-filosofin.

Som person är du nyfiken, värderingsstyrd, engagerad och tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en positiv inställning, ser möjligheter i förändring samt är en van problemlösare. I din kommunikation är du tydlig samtidigt som du är lyhörd inför medarbetarna. Vidare trivs du med att arbeta nära din verksamhet samtidigt som du har förmåga att kunna se syftet med arbetet ur ett större perspektiv. Du växer tillsammans med medarbetarna och genom uppföljning och kontinuerlig feedback coachar du medarbetarna att utvecklas och bli sitt bästa jag. Eftersom det är en nystartad enhet behöver du ha förmågan att kunna skapa nya samarbetsformer och driva förändringsarbete.

Utdrag från misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.

Vi tillämpar löpande urval, varmt välkommen med din ansökan!

Vi planerar att hålla intervjuer den 17 och 18 mars.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning psykiatri, habilitering och hjälpmedel är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar. Verksamheten omfattar den offentligt drivna psykiatrin samt habiliteringen i hela Skåne med cirka 4 000 medarbetare. I uppdraget ingår bland annat vård, habilitering, rehabilitering, hälsoarbete och forskning. Inom psykiatrin finns fem akutmottagningar, barn- och ungdomspsykiatri, rättspsykiatri och vuxenpsykiatri. Inom habiliteringen finns barn- och ungdomshabilitering, vuxenhabilitering och syn-, hörsel- och dövverksamhet. Hjälpmedelsverksamheten består av fem mottagningar som finns representerade i Malmö, Lund, Kristianstad och Helsingborg samt område Order/logistik med enheter i Malmö, Staffanstorp och Kristianstad. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vårdenhetschef avdelning 53/54 samt neurologmottagningen NÄL

Vårdenhetschef avdelning 53/54 samt neurologmottagningen NÄL

26 november 2024

18 november 2024

Enhetschef till Sjukvårdsapotek VGR SÄS

Enhetschef till Sjukvårdsapotek VGR SÄS

8 november 2024