OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3100 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor cirka 47 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling och förnyelse samt expansion sker inom många områden.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
ARBETSUPPGIFTER
Individ och familjeomsorgen samt funktionshinder i Östra Göteborg har samlat hela sektorns administration gällande personalrapportering samt fakturering m.m. till en ny administrativ enhet. Enheten har ca 20 medarbetare och kommer arbetar serviceinriktat mot samtliga enheter inom sektorn. Sektorns två receptioner ingår även i den administrativa enheten. Receptionsverksamheterna har en hög andel besökare och kräver ständig bemanning, gott bemötande och högt säkerhetstänk.
Till den administrativa enheten söker vi nu en enhetschef.
Som enhetschef har du det övergripande ansvaret inom enheten för planering och uppföljning av budget, personalfrågor, arbetsmiljö, verksamhet, kvalitet, utvärdering och internkontroll. Du ska fördela resurserna inom enheten på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Målet är att arbetet utförs optimalt utifrån verksamheternas behov. I dialog med övriga chefer ansvarar du för att effektivisera arbetssätt och se till att medarbetarnas kompetens används på ett klokt sätt. Du har medarbetarsamtal och lönesamtal inom din enhet och ansvarar för lönebild samt kompetensutveckling av personal. Du har dessutom ett särskilt ansvar för att kommunikation och samarbete mellan enheter inom och utom sektorn fungerar på ett bra sätt.
Vi erbjuder dig en spännande tjänst inom sektorn där du får vara med och fortsätta bygga upp den administrativa enheten.
Är du en målinriktad, strukturerad och glad person som söker ett omväxlande arbete? Då kan det vara dig vi söker!
KVALIFIKATIONER
För den här rollen söker vi dig som har en högskoleutbildning inom det administrativa området, eller annan likvärdig utbildning. Du behöver ha flerårig erfarenhet av arbete inom serviceinriktad verksamhet samt erfarenhet av ledarskap i offentlig förvaltning.
Rollen kräver att du är en tydlig och god kommunikatör som har lätt för att samarbeta med både interna och externa parter samt med våra klienter/brukare.
Som person är du lyhörd, handlingskraftig och har förmåga att motivera andra för att på ett effektivt sätt uppnå gemensamma mål. Du är duktig på att skapa engagemang och delaktighet som leder till goda relationer. Du har förmåga att se till helheten och skapa dig en överblick samtidigt som du är noga med detaljer och arbetar strukturerat.
Ett löpande arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare