OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Röntgenkliniken i Norrköping utför vi varje år cirka 90 000 röntgenundersökningar på patienter från främst östra delen av Östergötland.
Vi är en stor allmänradiologiklinik och tillämpar såväl traditionell slätröntgen som ultraljud, datortomografi (DT), magnetresonanstomografi (MRT) och genomlysning. Kliniken är i ständig utveckling och här bedrivs även undervisning och forskning. Kliniken har totalt cirka 100 medarbetare innefattandes läkare, röntgensjuksköterskor, undersköterskor och vårdadministratörer.
Arbetsbeskrivning
För att möta verksamhetens behov söker vi nu en strukturerad, engagerad och handlingskraftig ledare som vill forma och driva klinikens administrativa enhet framåt!
Den administrativa enheten har i nuläget 8 medarbetare och stödjer och främjar klinikens patientnära arbete genom att driva och utveckla olika typer av administrativa funktioner såsom patientbokning, reception, sekretariat och diktering. Enheten arbetar även med personaladministration, administrativt stöd till klinikledning och medarbetare, och övergripande med klinikens systematiska kvalitetsarbete.
Som enhetschef hos oss ingår du i klinikens ledningsgrupp och har resultat-, arbetsmiljö- och personalansvar samt arbetar aktivt med förbättringsarbete. Du kommer att vara en av tre enhetschefer som leder kliniken tillsammans med sektionsledare, läkarchef och verksamhetschef. Som enhetschef för den administrativa enheten är ditt uppdrag att leda och utveckla enheten i linje med verksamhetens uppdrag. Tjänsten är fördelad till cirka hälften på ledningsuppdrag, och den andra hälften utgörs av utvecklingsuppdrag där inslag av operativa administrativa uppgifter ingår.
Utbildning och erfarenhet
Du har en för uppdraget relevant utbildning på högskolenivå eller vårdadministratörsutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av ledarskap och/eller chefskap med personalansvar. Du behärskar god svenska i tal och skrift. Du har intresse och förståelse för IT- och systemfrågor och förmåga att driva förbättringsprojekt. Då det i tjänsten ingår att upprätta olika dokument behärskar du Office-paketet.
Personliga egenskaper
Som person har du god förmåga att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet samt planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vidare samarbetar du och arbetar bra med andra människor samtidigt som du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Att arbeta mot mål och fokusera på resultat är en naturlig del för dig samt att du styrs av mål- och resultattänkande i prioritering, planering och agerande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.