OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Avdelningen för socialt stöd består av sex enheter som verkställer beslut enligt Socialtjänstlagen och LSS.
Våra enheter tillhandahåller ett brett spektrum av insatser, såsom korttidsvistelse för barn och ungdom, kontaktperson, personlig assistans, olika typer av boendeinsatser, familjebehandling och missbruksbehandling. Du blir en av sex enhetschefer och ingår i avdelningens ledningsgrupp, tillsammans med avdelningschef och verksamhetsutvecklare. Den aktuella enhetschefstjänsten ansvarar för personlig assistans samt en gruppbostad enligt LSS.
Lysekils kommuns chefer har fått utbildning i chefs- och ledarskap. Du som får denna tjänst kommer också att erbjudas en chefsutbildning och en mentor.
Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att leda och utveckla arbetet tillsammans med medarbetarna. Du har ansvar för verksamhet, budget och arbetsmiljö för ditt ansvarsområde. Vi har gott stöd av vår HR- och ekonomiavdelning.
Enhetschefens arbetsområde är mångfacetterat och omfattar allt från budgetarbete, personaladministration, planering, dokumentation och utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Vi är intresserade av dig som har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, exempelvis socialpedagog, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet från att arbeta som chef, biståndshandläggare eller som baspersonal inom området, till exempel som personlig assistent.
Vi vill ha en enhetschef som har god förmåga att samarbeta. Det är också viktigt att du kan få saker gjorda, att du är resultatinriktad. Du behöver vara analytisk och ha förmåga att uttrycka dig på ett tydligt och enkelt sätt både i tal och skrift. Du behöver ha viss IT-kunskap och kunna lära dig nya program.
Du ska ha goda ledaregenskaper och förmåga att driva utveckling och förändring tillsammans med medarbetarna. Du behöver kunna skapa struktur, tydlighet och ha förmåga att motivera dina medarbetare genom delaktighet. Du är en trygg person som kan bemöta medarbetare, brukare och anhöriga på ett sätt som skapar förtroende.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?
Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.
Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.