OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att utveckla det stöd som vi erbjuder våra kommuninvånare med olika funktionsnedsättningar?
Det är det gemensamma målet för boendestöd och det administrativa teamet inom funktionsnedsättning, dit vi nu söker en enhetschef.
Som enhetschef är du placerad i trevliga lokaler på Stationsgatan i centrala Hudiksvall. Du delar arbetsplats med de andra enhetscheferna inom verksamhetsområdet. Arbetet är utvecklande och flexibelt och det finns möjlighet till visst distansarbete.
På enheten arbetar driftiga medarbetare med hög kompetens vars arbetsdagar och arbetsuppgifter i hög grad skiljer sig åt. Boendestöd består av ett tjugotal medarbetare och en teamledare. Deras insats syftar till att stödja människor med olika former av funktionsnedsättningar mot självständighet i vardagen. Det administrativa teamet består av åtta medarbetare som arbetar med att serva hela verksamhetsområdet funktionsnedsättning.
Arbetsuppgifter
I din roll som enhetschef leder och fördelar du arbetet på enheten där du har verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du ansvarar för att boendestödsbeslut verkställs och följs upp. Du deltar i ett pågående utvecklingsarbete inom förvaltningen med fokus att nå uppsatta mål gällande såväl kvalitet som ekonomi. Som enhetschef samordnar du dina enheter mot gemensamma mål och säkerställer att arbetet bedrivs utifrån gällande lagstiftningar.
Rollen innefattar samverkan med en rad olika interna- och externa kontakter. Du ingår i ett ledningsteam tillsammans med de andra enhetscheferna inom funktionsnedsättning vilka du har ett nära samarbete med.
Din profil
Vi söker dig som med ditt ledarskap och tydliga kommunikationssätt bidrar till ett gott samarbete och skapar engagemang och arbetsglädje hos dina medarbetare. Du trivs i ett arbete där du får möjlighet att skapa nya kontakter och använda din förmåga att finna nya lösningar - alltid med fokus på dem vi är till för!
För tjänsten krävs att du är utbildad socionom eller har annan akademisk examen som av oss bedöms vara relevant för uppdraget. För att hantera rollen på bästa sätt krävs att du har arbetslivserfarenhet inom socialt arbete. Det är fördelaktigt om du haft en ledande roll inom vård- och omsorgsområdet som innefattat arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Goda kunskaper inom psykiatri, ekonomi, Case Management (CM-RACT) och/eller ESL (ett självständigt liv) ser vi som meriterande.
Tjänsten kräver att du har B-körkort samt förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Vid urval görs en sammanvägd bedömning och stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
I denna rekrytering kommer arbetspsykologiska tester att användas.
Om förvaltningen
Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun.
Om Hudiksvalls kommun
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen.
Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs