Enhetschef för Förvaltningsadministration till Bodens kommun

Enhetschef för Förvaltningsadministration till Bodens kommun

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av chefskap och letar efter en ny spännande roll? Då kan det vara dig vi söker!

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!
Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.
Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.
Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Vi söker nu en enhetschef till Förvaltningsadministration.
Som enhetschef ansvarar du för personal, verksamhet och ekonomi för förvaltningsadministration. En viktig del av ditt arbete är att göra uppföljningar enligt vårt kvalitetsledningssystem och för övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter som enhetschef.
På enheten arbetar 7-8 medarbetare alla har kontor i stadshuset, det är även där du kommer sitta. På enheten arbetar avgiftshandläggare, säkerhetshandläggare, IT-samordnare och eventuella framtida stödfunktioner. Du blir direkt underställd verksamhetschef och ingår i ledningsgruppen för förvaltningsadministration.

Förvaltningsadministration arbetar med och ansvarar över:
• Avtalen med externa utförare för äldreomsorg enligt LOV (Hemtjänst) och LoU (Äldreboende).
• Ersättningar i form av LSS-tid och sjuklöner till externa utförare Personligt assistans.
• Administrerar Socialnämndens investeringsbudget.
• Arbetar som ett stöd för medarbetare inom det dagliga arbetet.
• Avgiftshandläggning inom SoL.
• IT-stöd inom Socialförvaltningen.
• Projekt rörande byte av verksamhetssystem pågår.
• Allmänt administrativt stöd till förvaltningsledningen.

Din profil
Du som söker är tydlig i din kommunikation, strukturerad och analytisk. Du är bra på att samarbeta men också van att arbeta självständigt. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och besitter förmågan att skapa motivation, engagemang, dialog och inflytande så att alla medarbetare känner delaktighet i att uppnå verksamhetens mål. Du ska se utveckling och kvalitetsarbete som självklara arbetsuppgifter.

- Du har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdigt.
- Du har goda datakunskaper.
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från området.
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet som enhetschef.
- Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom en politiskt styrd organisation.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet!

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag.
Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.

Denna rekryteringsprocess hanteras av StudentConsulting och det är därför Bodens kommuns önskan att alla eventuella frågor går direkt till ansvarig rekryterare Femke Golverdingen vid StudentConsulting. Du når Femke via mejl på femke.golverdingen@studentconsulting.com.


Fackliga företrädare:
Marianne Ericsson Westin
Vision
0921-620 00

Christer Carlsson
Akademikerförbundet SSR
070-390 36 11

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2023
  • Ansök senast: 16 november 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Enhetschef Sakrättsligt skydd

Enhetschef Sakrättsligt skydd

20 november 2024

Avdelningschef för IoF inkl. fritid i Skärholmen

Avdelningschef för IoF inkl. fritid i Skärholmen

20 november 2024

Avdelningschef Vatten och Avlopp

Avdelningschef Vatten och Avlopp

15 november 2024

Avdelningschef kvalitet och verksamhetsutveckling tillika SAS

Avdelningschef kvalitet och verksamhetsutveckling tillika SAS

14 november 2024