OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html
Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få den hjälp som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens arbetsmarknadsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i två sektioner vård och omsorg samt individ, familj och funktionsnedsättning.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill vara med och utveckla myndighetsutövningen i Karlskoga Kommun med utgångspunkt från kommunens gemensamma värderingar, öppenhet, nytänkande, respekt och helhetssyn.
Som enhetschef för myndighetsutövningen ska du leda, planera, organisera samt utforma verksamheten utifrån de ekonomiska ramar som finns. Du förväntas utveckla enheten för att möta höga krav på rättssäkerheten samt uppföljning av beslutade insatser.
Du förväntas också vara aktiv i både intern och extern samverkan, omvärldsbevaka och leda enheten till att uppnå ökad samhällsnytta.
Du blir ansvarig för biståndshandläggare inom vård och omsorg, avgiftshandläggare samt samordnare för sociala aktiviteter. Du kommer att ha ansvar för budget, verksamhet och personal och som enhetschef blir du direkt underställd områdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp.
Hemvården består av enheter inom hemvård, där enheten för handläggning, förebyggande och hälsofrämjande ingår i dagsläget.
KVALIFIKATIONER
Universitetsutbildning om minst 120 (180) hp, som arbetsgivare finner lämplig. Du bör ha goda kunskaper om socialtjänstlagen.
Arbetsgivaren lägger stor vikt vid personlig lämplighet samt goda ledaregenskaper.
Du har:
- chefserfarenhet med personalansvar
- god samarbetsförmåga
- förmåga att skapa delaktighet och ta tillvara på medarbetarnas kompetens
- vana att hantera IT-stöd
- kunskap om lagar inom socialtjänstens område
- förmåga att utrycka dig väl i tal och skrift
-vana att fatta beslut
Krav:
B Körkort
Chefserfarenhet
ÖVRIGT
Vi har löpande urval och intervjuer i denna rekrytering.
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.